• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402110100182
  • خبرنگار : 50553

رویداد ملی «بازیستا» در قزوین برگزار می‌شود

رویداد ملی «بازیستا» در قزوین برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین رویداد ملی بازی‌نامه‌ نویسی «بازیستا» که در حوزه هنری قزوین برگزار می‌شود با موضوع آموزش بازی‌ به نوجوانان، گامی کوچک در شناسایی استعدادهای روایت‌گر و ایجاد زمینه کنشگری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است.

بنا بر اعلام روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین، رویداد ملی بازی «بازیستا» با موضوع آموزش بازی‌ به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار در قزوین برگزار می‌شود.

هدف از این رویداد آشنا کردن نوجوان با موضوعاتی از قبیل قهرمانان ملی و مذهبی، مکان‌های تاریخی و باستانی، تاریخ ایران، پیشرفت و دستاوردهای ایران، ایجاد حس کنشگری نسبت به این مسائل و همچنین آشنایی نوجوان با بازی‌سازی و ارائه نگاهی نو در این مسئله است.

حوزه بازی را به‌جرأت می‌توان اثرگذارترین حوزه در صنایع فرهنگی و خلاق دانست که روزبه‌روز در حال فراگیرشدن است، از مقدار زمانی که روزانه صرف بازی می‌شود تا گردش مالی بالاتر از موسیقی و سینما در این صنعت در جهان، همه حاکی از این مسئله است.

طبق آمارها ۳۴ میلیون نفر از جمعیت ۸۵ میلیون‌نفری ایران گیمر هستند، اما با تمام این موارد حوزه بازی یکی از نقاط مغفول و کم‌توجه شده در حکمرانی و سیاست فرهنگی ماست؛ اهمیت روایت در بازی در اینجا هویدا می‌شود که سازندگان بازی امروز روایت‌کننده شرح‌حال جهان هستند.

به گزارش ایسنا، رویداد ملی بازی نامه‌نویسی «بازیستا» گامی کوچک در شناسایی استعدادهای روایتگر و ایجاد زمینه کنشگری نسبت به مسائل هویتی در نوجوانان است.

بنا بر این خبر تولیدات در این رویداد به صورت بازی‌نامه با موضوع ایران من، قهرمان من، آیین من و پیشرفت است و نوجوانان دختر و پسر می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. رویداد ملی «بازیستا» از پنج تا ۶ بهمن ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۷ عصر در عمارت هنر و خانه تاریخی صلاحی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha