• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402110100304
  • خبرنگار : 50124

/جاده‌هایی که جان می‌گیرند۴/

جدال مرگ و زندگی در جاده‌های ناایمن/ کوچ معلمان باز هم داغدارمان کرد!

جدال مرگ و زندگی در جاده‌های ناایمن/ کوچ معلمان باز هم داغدارمان کرد!

ایسنا/چهارمحال و بختیاری شب گذشته خبر حادثه رانندگی در محور لردگان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و باز هم غبار غم بر چهره هم استانی‌ها نشاند.

به گزارش ایسنا، تعداد حادثه‌های رانندگی در جاده‌های مرگ چهارمحال و بختیاری از دستمان در رفته است و هفته‌ای نیست که خانواده‌ای داغدار نشده باشد. گویی این محورها نفرین‌ شده‌اند!

حدود ۴۰ روز گذشته بود که سه تن از معلمان جوان شهرستان اردل هنگام برگشت از مدرسه طی یک حادثه تصادف در محور اردل به جونقان جان خود را از دست دادند و این بار شامگاه گذشته سه معلم (داود مهری امام‌قیسی و هادی حسینی از مربیان پرورشی و کوهی کمالی آموزگار ابتدایی از فرهنگیان شهرستان خانمیرزا) در جاده صالحات به لردگان جان باختند.

سرهنگ غلامعلی نوربخش، رئیس پلیس‌ راه چهارمحال و بختیاری عنوان می‌کند: در اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه کامیون ایسوزو که منجر به آتش سوزی خودروی پژو شد، راننده و دو نفر از سرنشینان سواری پژو جان خود را از دست دادند و راننده کامیون ایسوزو مجروح شد. بنا بر نظر کارشناسی علت این تصادف انحراف به چپ از خط وسط راه تشخیص داده شده است.

 وی بیان کرد: با توجه به دو طرفه بودن اکثر جاده‌های استان و عدم وجود جدا کننده در میانه راه، برخورد رخ به رخ در اثر ورود به مسیر مقابل مهم‌ترین عامل تصادفات منجر به فوت و جرح در این محورهاست.

سال‌ها است که تردد در «جاده‌های مرگ» چهارمحال و بختیاری برای بسیاری از مردم استان مانند سفر به قربانگاه است، وضعیت نامناسب و غیراستاندارد این محورها جاده‌ای تاکنون بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده است.

قطعا در حوادث رانندگی عوامل متعددی دخیل است، شرایط محورهای مواصلاتی، خودرو ایمن و استاندارد، رعایت قوانین توسط رانندگان از جمله مهم‌ترین دلایل محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد عامل انسانی از دیگر عوامل مهم در حوادث رانندگی باشد.

شاید اگر دستگاه‌های حوزه راه هم موظف بودند در کنار پلیس و دستگاه‌های امدادی دیگر در هنگام وقوع تصادفات جاده‌ای در محل حادثه حاضر و از نزدیک شاهد ضجه‌های دردناک افراد حادثه‌دیده در مرگ و یا مصدومیت عزیزانشان شوند، امروز شاهد جاده‌های غیراستاندارد نبودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha