• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402110100337
  • خبرنگار : 50356

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

شناسایی بیش از ۱۵ همت عملیات مالی مشکوک به پولشویی در خراسان رضوی

شناسایی بیش از ۱۵ همت عملیات مالی مشکوک به پولشویی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: این اداره کل از ابتدای سال تاکنون، اقدام به شناسایی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان معاملات و عملیات مالی مشکوک به پولشویی کرده که مراتب جهت پیگیری و انجام اقدامات تکمیلی به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور گزارش و اعلام شده است.

شاکررضا مریدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تعاملاتی که مرکز اطلاعات مالی از اشخاص، نهادها و دستگاه‌های مشمول قانون مبارزه با پولشویی انتظار دارد، دستورالعملی در ارتباط با ماده ۱۳۶ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی صادر نموده که بر اساس آن، شاخص‌ها و معیارهایی را برای شناسایی معاملات و عملیات مالی مشکوک به پولشویی تعریف و برای استفاده ماموران مالیاتی، ابلاغ کرده است.

وی افزود: برخی از شاخص‌ها، همان مصادیق جرایم مالیاتی موضوع ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم بوده و برخی دیگر نیز به عنوان معیار و شاخصی برای شناسایی جرایم مالیاتی همچون کارت بازرگانی اجاره‌ای، صورتحساب‌های غیرواقعی، حساب‌های بانکی اجاره‌ای و ... قابل استفاده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: در راستای وظایف اداره بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی و بر اساس شاخص‌های موضوع دستورالعمل مذکور، این اداره کل از ابتدای سال تاکنون، اقدام به شناسایی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان معاملات و عملیات مالی مشکوک به پولشویی کرده که مراتب جهت پیگیری و انجام اقدامات تکمیلی به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور گزارش و اعلام شده است.

مریدی عنوان کرد: پولشویی به عنوان یک جرم مالی، دارای آثار و تبعات منفی فراوانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی همچون گسترش فساد و ارتشا، اختلاس، تضعیف بخش خصوصی،‌ کاهش درآمد دولت، افزایش فعالیت اقتصاد زیرزمینی  و ...  است.

وی اضافه کرد: اداره بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی همواره به‌دنبال رصد متخلفان در حوزه‌های مختلف مالیاتی است تا در جهت احقاق حقوق حقه دولت و وصول با اصول مالیات موجبات عدالت مالیاتی را فراهم آورد.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: اگر به دنبال رشد تولید و رونق فعالیت‌های اقتصادی هستیم، باید فضای رقابتی سالم ایجاد شود که رسیدن به این فضا و مهمترین ابزار تحقق آن نظام مالیاتی عادلانه است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha