• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402110100497
  • خبرنگار : 50210

کمبود نیروی کار در برخی شهرستان‌ها، نشانگر چرخش چرخ صنعت در استان مرکزی

کمبود نیروی کار در برخی شهرستان‌ها، نشانگر چرخش چرخ صنعت در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: کمبود نیروی کار در برخی از شهرستان ها، نشان از چرخش چرخ صنعت در استان مرکزی دارد.

حسن میرزاخانی اول بهمن ماه در دومین کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای کشور که در اراک برگزار شد، بیان کرد: در شرایطی در استان حضور پیدا کردیم که اکثر صنایع با چالش های جدی روبرو بودند و با کمبود تولید، اشتغال ناقص و مطالبات کارگری مواجه شدیم، اما با تدبیر تیم مدیریتی استان طی یک سال، روند کار، تولید و اشتغال در صنایع بزرگ استان تغییر کرد و صنایع پایین دستی نیز به تبعیت از رونق صنایع بزرگ، به رونق افتادند.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ استان پاشنه آشیل اقتصاد استان محسوب می شوند، گفت: امروز در شرایطی هستیم که نه تنها با بحران کارگری و اشتغال روبرو نیستیم، بلکه در برخی از شهرستان ها با کمبود نیروی کار روبرو هستیم که حاصل به چرخش درآمدن چرخ تولید در استان است.

میرزاخانی تصریح کرد: کاهش خوبی در بحث نرخ بیکاری در استان حاصل شده است و تلاش برای بهبود فضای کسب و کار به واسطه یک کار جمعی صورت گرفت البته هنوز نرخ مشارکت اقتصادی مدنظر حاصل نشده است و به دنبال افزایش این نرخ در استان هستیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته و هشت ماهه نخست امسال نرخ اشتغال هدفگذاری شده در استان محقق شده است و امیدواریم که این هدف تا پایان سال بیشتر محقق شود و کاهش نرخ بیکاری را به شکل بیشتری به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ساوه و زرندیه نرخ بیکاری به صفر نزدیک شده است و این شهرستان ها بخشی از نیروی کار خود را از دیگر شهرستان ها تامین می کنند، گفت: خوشبختانه شاهد عقد تفاهم نامه بین صنایع استان و دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم و امیدواریم که مفاد این تفاهم نامه از جمله تربیت نیروی کار ماهر به صورت کامل و دقیق انجام شود.

به گزارش ایسنا، مهرداد احمدی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: این کنسرسیوم در راستای طرح توسعه اشتغال دانش آموختگان در حال اجراست .

وی هدف از برگزاری این کنسرسیوم را هم افزایی و تصمیم سازی مشترک بین دانشگاه و صنعت دانست تا مسیر هدایت شغلی هنرستانی ها و تکنسین ها و دانشجویان ایجاد شود.

احمدی با بیان اینکه استان مرکزی جزو استان های صنعتی کشور است، گفت: امروز در این مراسم میزبان مدیران صنایع بزرگ استان هستیم و تا امروز نیز طرح برای آنها ارائه شده است و استقبال خوبی را شاهدیم به شکلی که ۶۵ شرکت و انجمن آمادگی خود را برای حضور در کنسرسیوم اعلام کرده اند.

وی تاکید کرد: امروز تفاهم نامه ۲۷ شرکت و انجمن منعقد می شود و با توجه به اینکه بیش از ۳۰ هزار نیروی انسانی تکنسین و مهندس طی ۵ سال آینده در استان نیاز است، فعالیت این کنسرسیوم کمک می کند که این نیاز رفع را رفع کنیم و در کنار آن بروزرسانی رشته های دانشگاهی را دنبال خواهیم کرد، براساس نیاز صنایع استان پیش خواهیم رفت و در صورت نیاز رشته جدید معرفی و بازتعریف می کنیم.

احمدی با بیان اینکه هدف ما تشریک مساعی دانشگاه و صنعت است، افزود: امکانات صنایع گام خوبی برای تربیت مناسب دانشجویان است و امیدواریم رئیس دانشگاه کمک کند تا با بروزرسانی رشته ها و امکانات، نیروی ماهر تربیت شود و در کنار آن نیز صنایع حمایت های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha