• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402110100507
  • خبرنگار : 50214

کاهش میانگین عمر تاکسی‌های یزد به ۹ سال

کاهش میانگین عمر تاکسی‌های یزد به ۹ سال

ایسنا/یزد رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با مصوبه شورای ششم و اختصاص وام کم بهره، میانگین عمر تاکسی‌های شهر در سال ۱۴۰۰، دوازده سال و شش ماه بود که به ۱۰ سال کاهش یافت و قرار است با حمایت شورای شهر و اختصاص وام کم بهره، میانگین عمر تاکسی ها به ۹ سال کاهش یابد و نوسازی شوند.

«عزیز الله سیفی» در این باره افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت بهبود زیرساخت ها و افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل همگانی از جمله تاکسی همواره در دستور کار سازمان حمل و نقل شهرداری قرار دارد به طوریکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دستگاه تاکسی در حال نوسازی هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰۰ دستگاه مینی‌بوس با مدیریت ۲۹ مؤسسه مینی‌بوسرانی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

رئیس شورای شهر بیان کرد: با هدف استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک، سه هزار کارت‌های رایگان شهروندی ویژه دانش‌آموزان در مدارس شهر یزد از شروع سال تحصیلی۱۴۰۳_۱۴۰۲ اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: باید در جهت جایگزینی حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی اقدامات بیشتری انجام شود چراکه خودروهای تک سرنشین به عنوان معضلی برای ترافیک و هوای شهر یزد است.

وی همچنین گفت: اقدام دیگر، ترویج پیاده‌روی است که ضمن کاهش آلودگی هوا باعث سلامت شهروندان نیز می شود و در صورت مسافت بیشتر می توان از دوچرخه استفاده کرد همچنین کاشت درخت و گسترش فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که خوشبختانه در یزد به ویژه در این دوره توجه بیشتری شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، سیفی در پایان ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک، افزود: ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک و این هفته به همین نام، نامگذاری شده و همه در این راستا وظیفه داریم، بخشی ازآن وظیفه شهرداری ها است که جایگزینی حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری مثل اتوبوس باید اقدام شده و حمل و نقل عمومی جای خودروهایی شهری را بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha