• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402110100658
  • منبع : روزنامه جام جم

لزوم ایجاد بازدارندگی دربرابر کمپین ترور

لزوم ایجاد بازدارندگی دربرابر کمپین ترور

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشانه این است که عملیات طوفان‌الاقصی ضربه‌ای استراتژیک به آنها وارد کرده است، زیرا چنین حمله‌ای در طول تاریخ حدود ۷۵ ساله اسرائیل کم‌سابقه است.

‏به گزارش ایسنا، منصور براتی، کارشناس مسائل فلسطین در یادداشتی با این عنوان نوشت:

حملات تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق را باید در راستای کمپین ترور، خرابکاری و حملات سایبری اسرائیلی‌ها برای انتقام‌گیری از افراد، گروه‌ها و کشورهایی ارزیابی کرد که در جریان حملات هفتم اکتبر سهم دارند.در حدود دو ماه اخیر نمونه‌هایی از این اقدامات رژیم صهیونیستی را شاهد بوده‌ایم.

برای نمونه می‌توان به هک زیر ساخت‌هایی اشاره کرد که منجر به اختلال درعملکرد پمپ‌بنزین‌های کشور شد. علاوه بر این ترور سردار سید رضی موسوی نیز این دست اقدامات است. البته احتمال سطحی از همکاری بین اسرائیل و گروه‌های تکفیری نیز وجود دارد و به نظر می‌رسد انفجارهای تررویستی کرمان نیز ناشی از این رویکرد رژیم صهیونیستی است.

درتازه‌ترین اقدام نیز این رژیم ‌امروز در دمشق دست به عملیات تروریستی زده است.‌به این ترتیب باید گفت کمپین ترور، خرابکاری و حملات سایبری رژیم صهیونیستی برای انتقام‌گیری از مسببان حمله هفتم اکتبر ایجاد شده است، زیرا آنها در این روز ضربه بزرگی دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشانه این است که عملیات طوفان‌الاقصی ضربه‌ای استراتژیک به آنها وارد کرده است، زیرا چنین حمله‌ای در طول تاریخ حدود ۷۵ ساله اسرائیل کم‌سابقه است. برای نمونه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۴۸ که حدود یکسال طول کشید، حدود ۱۱۷هزار نفر تلفات داد. اسرائیل در جنگ یوم کیپور نیز که سال ۱۹۷۳ اتفاق افتاد حدود ۲۷۰۰ نفر کشته داشت.

بنابراین عملیات طوفان‌الاقصی با حدود ۱۲۰۰ کشته از لحاظ تعداد تلفات در جایگاه سوم قرار گرفته است. البته این عملیات از نظر تعداد اسرا جایگاه اول را دارد، زیرا سابقه نداشته آنها ۲۴۰اسیرداده باشند؛ بنابراین لازم به یادآوری است که عملیات طوفان‌الاقصی ضربه‌ای استراتژیک به اسرائیل وارد کرده است و رژیم صهیونیستی درصدد انتقام گیری از همه افراد، گروه‌ها و کشورهایی است که در این عملیات نقش داشته‌اند و به همین دلیل رژیم صهیونیستی پرونده‌ای جدید برای انتقام‌گیری ایجاد کرده است.

در این بین البته باید به پاسخ‌هایی که جمهوری اسلامی ایران اخیرا به این اقدامات تررویستی رژیم صهیونیستی داده نیز توجه کرد؛ به ویژه موشک‌هایی که اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داد. عملیات تروریستی در دمشق احتمالا می‌تواند پاسخ رژیم صهیونیستی به آن حملات باشد.
نکته دیگر این که به نظر می‌رسد کمپین ترور و خرابکاری اسرائیلی‌ها قرار نیست به زودی متوقف شود. به همین دلیل صرفا از طریق ایجاد بازدارندگی است که می‌توان سطح آن را کنترل کرد یا سبب شد از دستورکار رژیم صهیونیستی خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha