• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110100681
  • خبرنگار : 50037

افزایش دو برابری اعتبارات نوسازی مدارس استان همدان

افزایش دو برابری اعتبارات نوسازی مدارس استان همدان

ایسنا/همدان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از افزایش دو برابری اعتبارات نوسازی مدارس این استان به نسبت سال گذشته خبر داد.

حمید شیرازیانی یکشنبه یکم بهمن‌ماه در شورای آموزش و پرورش رزن، اظهار کرد: از ردیف اعتبارات استانی که از منابع مختلف استانی، نفت و ارزش افزوده تأمین اعتبار شده،  اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان در سال جاری برای اداره کل نوسازی مدارس این استان ابلاغ شده که در قالب ۱۲ ردیف عمرانی مبادله موافقت نامه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده پروژه‌هایی که از این منابع تأمین شده در قالب خرید تجهیزات و تعمیرات اساسی است، خاطرنشان کرد: از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده سال جاری به نوسازی مدارس استان همدان تاکنون سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داشته که بخشی از این اعتبار نقدی و بخشی از اسناد خزانه اسلامی است و این اعتبار تخصیص داده شده را در دستور کار هزینه داریم.

شیرازیانی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص داده شده امسال به نوسازی مدارس استان همدان با افزایش دو برابری از جهش خوبی برخودار بوده است، مطرح کرد: از محل اعتبارات منابع ملی در بحث محرومیت زدایی در سال گذشته نوسازی مدارس استان همدان دارای ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده که در همین رابطه دو پروژه ویژه شامل مدرسه ۱۲ کلاسه فاطمیه و مدرسه ۹ کلاسه روستای ملابداق در بخش سردرود شهرستان رزن در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار مدرسه ۱۲ کلاسه فاطمیه دارای هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده که تاکنون پنج میلیارد تومان آن تخصیص داشته و در حال حاضر این پروژه توسط پیمانکار مرحله سفت کاری است، ضمن اینکه در سال جاری نیز برای این پروژه اعتباری افزون بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل محرومیت زدایی اعتبار دیده شده است.

شیرازیانی اظهار کرد: مدرسه ۹ کلاسه روستای ملابداق سردرود رزن نیز از محل اعتبارات محرومیت زدایی سال گذشته استان همدان دارای هشت میلیارد تومان اعتبار بوده که تاکنون چهار میلیارد تومان آن تخصیص داشته و در حال حاضر مرحله اسکلت ساختمان آن در زیربنای ۱۶۰۰ متر در دو طبقه به پایان رسیده و آماده سفت کاری است، ضمن اینکه برای این پروژه نیز از محل محرومیت زدایی در سال جاری هفت میلیارد تومان اعتبار دیده شده که با تخصیص اعتبار کار اجرایی این دو پروژه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه مدرسه شش کلاسه روستای بابانظر هم گفت: مدرسه شش کلاسه روستای بابانظر از محل خیرین مدرسه ساز در حال اجرا بوده که از محل ملی خیرین برای این پروژه یک میلیارد تومان برای تکمیل طرح اعتبار پیش بینی شده است.

شیرازیانی همچنین گفت: از محل اعتبارات طرح استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و جمع آوری بخاری‌های گازی و چکه‌ای و جایگزینی بخاری هرماتیک در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در هشت مدرسه شهرستان رزن استانداردسازی سیستم گرمایشی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات ابلاغ شده سال ۱۴۰۲ فعلا ۱.۵ میلیارد تومان قرارداد برای رفع نواقص و مشکلات موتورخانه و سیستم موتورخانه های مدارس شهرستان رزن منعقد شده است.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از محل اعتبارات قیر تهاتری ۳۵۶۰ متر آسفالت محوطه مدارس با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان رزن انجام گرفته شد.

شیرازیانی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزون بر ۴۴۶ میلیون تومان برای مدارس آموزش و پرورش رزن و ۵۵۳ میلیون تومان برای بخش سردرود رزن تجهیزات مختلف کلاسی و هنرستانی و اداری خریداری شده است.

وی با اشاره به بحث کمبود فضای آموزشی در شهرستان رزن گفت: در بحث تعریف پروژه های جدید در دولت سیزدهم اولویت با پرداخت مطالبات پیمانکاران و تکمیل پروژه های نیمه تکمیل است و برای بحث ضرورت احداث ساخت مدرسه جدید در شهرستان رزن ابتدای امر باید نیازسنجی شده و این موضوع در کمیته برنامه ریزی مطرح شود ضمن اینکه راهکار دیگر برای مرتفع شدن مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان استفاده از ظرفیت خیرین خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha