• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402110100704
  • خبرنگار : 50181

بزرگترین نخلستان کشور در قصرشیرین احداث می‌شود

بزرگترین نخلستان کشور در قصرشیرین احداث می‌شود

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیر مجتمع کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصر شیرین، با اجرای این پروژه، بزرگترین نخلستان کشور تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی ادیب‌نیا در حاشیه بازدید امروز ( اول بهمن) معاون اقتصادی وزیر کشور از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع کشت و صنعت در فضایی بالغ بر چهار هزار هکتار اجرا شده و شامل سه بخش اصلی است.

وی از اختصاصی بالغ بر ۷۰۰ هکتار از وسعت این پروژه به احداث نخلستان یاد کرد که بزرگترین نخلستان یکجای کشور بوده و در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید. 

ادیب‌نیا با بیان اینکه اراضی درجه دوم این مجتمع به کشت علوفه برای تامین خوراک دامپروری‌های استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در اراضی درجه سه نیز سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن تولید چوب از درختان اکالیپتوس خواهیم داشت.  

وی اظهار کرد: در بلندمدت اولویت اصلی این مجتمع تولید خرما و آن هم نه ارقام معمولی، بلکه دو رقم مجول و پیارم خواهد بود و قرار است بزرگترین سیستم سورتینگ و بسته‌بندی خرما را نیز اجرا کنیم.

ادیب‌نیا اجرای سردخانه دو هزار تنی، پرورش آبزیان، تولید انگور و … را نیز از دیگر بخش‌های این مجتمع برشمرد.

مدیر مجتمع کشت و صنعت پیوند بیستون پارس یکی از مهمترین اهداف این مجتمع را مدیریت آب‌های مرزی در عین تخصیص سهم بین‌المللی دانست و افزود: با اجرای این طرح جلوی خروج سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب آب از کشور گرفته شده و به بخش تولید تزریق می‌شود.

وی اشتغالزایی این طرح را در فاز اول ۱۶۰ نفر و در گام‌های بعدی ۳۰۰ نفر اعلام کرد که سه تا چهار برابر این تعداد هم اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد داشت.

به گفته ادیب‌نیا، تاکنون بالغ بر هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، این پروژه توسط بنیاد مستضعفان و در محور قصرشیرین به خسروی در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha