• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402110100734
  • خبرنگار : 50441

در مراسم تکریم از سلسله سادات شیعه و سنی فارس مطرح شد؛

احترام به سادات جزو وظایف دینی ماست

احترام به سادات جزو وظایف دینی ماست

ایسنا/فارس به گفته نماینده ولی فقیه در استان فارس، باید در جهت حفظ احترام به فرزندان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به صورت ویژه عمل شود.

ویژه برنامه تکریم از سلسله سادات شیعه و سنی فارس با حضور حجت الاسلام شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، استاندار فارس، امام جمعه شیراز و برخی از مسئولان استانی، یکشنبه یکم دی‌ماه در سالن شهید امامی استاندای فارس برگزار شد.

در این مراسم ابتدا امام جمعه شیراز در صحبتی کوتاه با حضار، این نشست را بهانه‌ای برای تحکیم مودت و دوستی نسبت به پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: هر کسی که به پیامبر اسلام(ص) ارادت و احترام دارد، باید به فرزندان آن حضرت نیز عرض ادب و احترام داشته باشد. این جزو وظایف دینی و شرعی ماست.

احترام به سادات جزو وظایف دینی ماست

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: شخصیت والای پیامبر نیازمند این ادای احترام نیست، بلکه فایده این عرض ارادت، به خود جامعه و امت اسلامی بازمی‌گردد. ائتلاف امت اسلامی با این احترام، فراهم می‌شود و به این جهت است که باید در جهت حفظ احترام به سادات بزرگوار، به صورت ویژه عمل کنیم.

همچنین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست بخش عمده صحبت‌های خود را به بیان اهمیت برقراری عدالت در جامعه اختصاص داد و گفت: عدالت بزرگترین ارزشی است که خداوند بر روی زمین قرار داده است.

حجت الاسلام حمید شهریاری که به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور داشت، برقراری عدالت در نظام اسلامی را یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیران و مسئولان کشور عنوان کرد و گفت: فرصت خدمت به مردم، یک امانت است که در اختیار برخی افراد قرار می‌گیرد و هر کسی که می‌خواهد امانتدار خوبی باشد، باید در وهله اول با عدالت عمل کند.

احترام به سادات جزو وظایف دینی ماست

وی، مقام معظم رهبری را بهترین نمونه از یک مجری برقرارکننده عدالت برشمرد و گفت: ما باید افتخار کنیم که ایشان بدون هیچ واهمه‌ و ملاحظه‌ای، در پی اجرای عدالت امیرالمونین(ع) است. ممکن است عده‌ای از برخی تصمیمات خوششان نیاید، ولی ما افتخار می‌کنیم که چنین رهبر فرزانه‌ای داریم که در مواقع لزوم به مسائل مهم ورود می‌کنند تا حقی از کسی پایمال نشود.

شهریاری در پایان با بیان اینکه امروز بیشترین نیاز جامعه ما، وجود مسئولانی است که در هر جایی عدالت را رعایت کرده و از علی علیه السلام، الگو بگیرند، افزود: باید بتوانیم توانایی اجرای عدالت را داشته باشیم، حتی اگر بر علیه خودمان باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برخی فعالان عرصه غدیر و همچنین از سادات حاضر در همایش تجلیل به عمل آمد.

احترام به سادات جزو وظایف دینی ماست

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha