• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402110100759
  • خبرنگار : 50022

استاندار البرز:

ساخت و ساز تعاونی‌های مسکن البرز خارج از بافت امکان‌پذیر است

ساخت و ساز تعاونی‌های مسکن البرز خارج از بافت امکان‌پذیر است

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصدهای متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: سه هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۸۰۰ واحد در سفر رئیس جمهور محترم تکمیل شد و دو هزار و ۲۰۰ واحد نیز تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان داده می‌شود، از این تعداد هزار و ۲۰۰ واحد در دهه مبارک فجر آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه مسکن استان که روز یکشنبه، یکم بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: ساخت مسکن مصرفی ارزان برای مردم از جمله اهداف این قرارگاه محسوب می‌شود که با تعامل بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: باید بسته تشویقی و حمایتی از سوی شهرداری‌ها و ادارات مرتبط برای انبوه سازان تهیه شود تا از این طریق بخش خصوصی ورود جدی برای تولید مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد.

عبداللهی گفت: برای جلب مشارکت بخش خصوصی در این حوزه باید جلسات تخصصی و دیدار و گفت‌وگوهای مستمر با انبوه سازان مطرح و خوشنام برگزار شود تا آگاهی بخشی به نحو مطلوب صورت بگیرد.

وی افزود: از تمامی تعاونی‌هایی که در سال‌های گذشته تشکیل شده و با موانعی از جمله اراضی خارج از بافت، مواجه هستند دعوت می‌شود که اعلام آمادگی کنند تا نسبت به اخذ مجوز ساخت اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌های استان باید تعاونی‌های مسکن خود را تشکیل دهند و اداره کل راه و شهرسازی نیز باید همراهی لازم جهت تامین اراضی مناسب را داشته باشد.

استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که اگر عرضه مسکن مناسب و مصرفی افزایش یابد، قیمت نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف آب در ساخت‌ها و سازها باید براساس مطالعه و اقدامات تخصصی، لحاظ شود.

عبداللهی گفت: با توجه به وضعیت آب استان باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهیم که این امر از طریق بازچرخانی تخصصی آب و جلوگیری از ساخت استخر در ساختمان‌ها و ویلاهای و استفاده از فناوری‌های نوین در کشاورزی و صنعت محقق می‌شود.

وی افزود: به طور کلی تمامی ادارات و دستگاه‌های استان باید با بهره‌گیری از نهایت توان و دانش خود، در ابعاد مختلف مدیریت دانش را اعمال کنند.

استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد با درصدهای متفاوت پیشرفت در شهر مهستان وجود دارد، گفت: سه هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که حدود ۸۰۰ واحد در سفر رئیس جمهور محترم تکمیل شد و دو هزار و ۲۰۰ واحد نیز تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان داده می‌شود، از این تعداد هزار و ۲۰۰ واحد در دهه مبارک فجر آماده بهره برداری می‌شود.

وی افزود: هزار و ۹۶۶ واحد هم در قالب نهضت ملی مسکن با پیشرفت متوسط ۴۰ درصد در حال تکمیل است.

عبداللهی گفت: شش هزار واحد هم به صورت خودمالکی وجود دارد که سه هزار واحد تعیین تکلیف شده است، هزار و ۱۹۰ واحد نیز در قالب طرح‌های دوجانبه در حال رفع اختلاف هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۷:۲۷

با این تورم

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۷:۲۹

چرا کسی به فکر مسکن ملی فردیس نیست. که چند ساله ۴۸۰ خانوار منتظر بوی امید خانه دار شدن رو دارند

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۹:۴۶

مهاجرت را تبلیغ نکنید. دودمان ساکنین چند ده ساله را نابود می کنید و دودمان خانواده ها را سست می کنید.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۱۱:۱۹

سلام اگر این طرح اجرا شود مشکل ۲۵ ساله ی تعاونی مسکن نانوایان کرج هم از این بلاتکلیفی در می‌آید.شهرداری ها هم اینقدر به بهانه های مختلف از ندادن مجوز ساخت به این اراضی ها هم مجبورند طبق این قانون رعایت کنند.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۱۱:۲۱

تعاونی ها اکثرا کلاهبرداری میکنند پولهای مردم را جمع میکنند ولی چیزی تحویل نمیدهند چرا به خود مردم اجازه نمیدهید ساخت سازهای اصولی انجام دهند با نظارت شدید سازمان مهندسی باید اینکار انجام شود و خود مردم بصورت خصوصی این کارها را انجام دهند تعاونی سازها بسیار بی کیفیت و فاقد ایمنی هستند و در ضمن اکثرا کلاهبرداری میکنند تو را خدا مشکل آفرینی نکنید اگر تعاونی میخواد درست کند باید ضمانت داشته باشد باید به دولت تعهدات سنگین دهد تا نتواند از انجام مسئولیت خود فرار کند باید جوابگو باشند

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۲۰:۴۹

چرا شهرک ریحانه رو سروسامان نمیدن همه این هزینه و همه این واحد بلاتکلیف در ورودی شهر مهستان هنوز بعد از 10یا 15سال تعیین تکلیف نشده ؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۲۱:۲۶

آقایان مسئولین محترم به روستائیان استان البرز که خارج از بافت زندگی می کنن انشعاب گاز بدهید

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۲۲:۱۲

سلام بر شما چرا بافت روستاها رو بزرگ نمیکنید تا مردم از شهر برگردن به روستا ؟

avatar

والله این دست خبرها جز بازی با روح وروان مردم چیز دیگه ای نیست د آخه بکی بگیم ما ۱۴تعاونی مسکن ۳۵ ساله مثل توپ سردرگم بین مقامامات استان البرز بازیمان دادنند در صورتی که ۹۵ هکتار زمین در بهترین موقعیت مهرشهر کرج داریم ولی اجازه هیچ کاربری و ساخت وساز و حتی تصرف زمینمان را هم نداریم وباز در حالتی که همه نا تعاونی ها با بیش از ۱۰ هزار خانه وار با فروش دارو ندار اول زندگی و کار کارمندی اقدام به خرید سهام زمین از زمین شهری با دریافت سند منگوله دار نمودیم ولی فقط در طی این ۳۵ سال شاهد زمینخواری بودیم