• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110100853
  • خبرنگار : 71592

اتحادیه اروپا به دنبال مجازات رژیم صهیونیستی در صورت رد راهکار تشکیل دو دولت است

اتحادیه اروپا به دنبال مجازات رژیم صهیونیستی در صورت رد راهکار تشکیل دو دولت است

یک رسانه انگلیسی شامگاه یکشنبه نوشت وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جستجوی مجازاتی هستند که ممکن است رژیم صهیونیستی در صورت رد راهکار دو دولتی با آن مواجه شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس به نقل از مقامات اروپایی نوشت اتحادیه اروپا از اعضای خود می‌خواهد در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رد یک کشور فلسطینی ادامه دهد، این رژیم را مجازات کنند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: این پیشنهاد نشان دهنده خشم اعضای اتحادیه به دلیل رد طرح راه حل دو دولتی از سوی اسرائیل است.

در همین راستا، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: تعهد لندن به راه حل دو کشور بلندمدت، روشن و بدون ابهام است.

وی افزود: حضور اسرائیل در کنار یک کشور مستقل فلسطینی راهی برای تضمین امنیت اسرائیلی ها و فلسطینی ها است.

نخست وزیر اسکاتلند هم تصریح کرد: دیدگاه های خطرناک نتانیاهو در رد تشکیل کشور فلسطین نه تنها ناامید کننده است، بلکه باید محکوم شود.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: «این اصرار من است که سال‌ها مانع از تشکیل کشور فلسطین شده است که می‌توانست یک تهدید وجودی برای اسرائیل باشد. با وجود فشارهای بین‌المللی و داخلی، به موضع خود درباره تشکیل کشور فلسطینی ادامه می دهم».

ایران بارها اعلام کرده است ایده ۲ دولتی،‌ راه حل مسئله فلسطین نیست و این مسئله باید از طریق همه‌پرسی میان فلسطینیان برای فلسطین «از نحر تا بحر» حل و فصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۲۰:۱۱

این مزدوران مهاجر صهیونیستی نه وطن دارند نه ارتشی ونه رژیم. اینها افرادی ارازل واوباش وحشی کشور های اروپایی وآمریکای هستند وبه جان ملتهای عرب افتاده اند وفقط دارند غارت می کنند.