• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402110200870
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز خبر داد

آزادسازی ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی طرقبه شاندیز

آزادسازی ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی طرقبه شاندیز

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طرقبه و شاندیز از آزادسازی ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

ابراهیم رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تخریب ۶۵ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز و ۷ باب استخر و ۳ بنا و فنس‌کشی در اراضی حصار سرخ (اراضی راه‌آهن) در شهرستان طرقبه و شاندیز، ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

وی اظهار کرد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ، صرفاً پس از اخذ مجوز از جهاد کشاورزی امکان‌پذیر است و قانونگذار در ماده ۴ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ‌ها، به آن تصریح کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز  بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزاد شد.

وی اضافه کرد: تمامی مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون - که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱)‌ماده (۱) این قانون اقدام به تغییر کاربری نمایند - علاوه‌بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که موردنظر متخلف بوده‌ است و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک‌ماه تا ۶ ماه، محکوم خواهند شد.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشاورزی است

رحمانی با بیان این‌که جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان طرقبه شاندیز در حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی است، بیان کرد: هرگونه تصرف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی در بخش کشاورزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره امور اراضی جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز به‌صورت شبانه‌روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز  از مالکان و کشاورزان خواست قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی، حتماً با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هماهنگی نموده و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی همچنین از همشهریان و کشاورزان خواست، هرگونه تغییر در زمین‌های کشاورزی اعم از قطعه‌بندی، فنس‌کشی، دپوی بلوک، ساخت‌وساز و ... را با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و یا سامانه تلفنی ۱۳۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha