• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402110201142
  • خبرنگار : 50123

/جاده‌هایی که جان می‌گیرند ۵/

بومی گزینی معلمان؛ راهی برای نجات از جاده‌‎های ناایمن

بومی گزینی معلمان؛ راهی برای نجات از جاده‌‎های ناایمن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری چیزی از فوت سه معلم در محور اردل_ جونقان نگذشته بود که دو روز گذشته خبر ناگوار جان باختن سه معلم دیگر از جامعه فرهنگیان در جاده صالحات به لردگان در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد و داغی تازه بر دل خانواده‌ها گذاشت.

به گزارش ایسنا، شاید روزانه تصادفات زیادی در اثر سهل‌انگاری رانندگان در جاده‌های چهارمحال و بختیاری اتفاق بیفتد اما نباید از وضعیت غیر استاندارد جاده‌ها بگذریم جاده‌هایی که به دلیل ناایمن بودن جان عده‌ای از هموطنان را می‌گیرند.

۴۰ روز پیش خبر فوت سه معلم فداکار در محور اردل برایمان باور نکردنی بود. دو روز گذشته باز هم سه معلم دیگر از جامعه فرهنگیان کوچ و داغی بزرگ بر دل خانواده‌ها بر جای گذاشت، خانواده‌هایی که روزی از استخدام فرزندان خود در آموزش و پرورش خرسند بودند و اکنون باید داغ بزرگی را تحمل کنند.

به راستی نباید فکری برای تامین نیروهای بومی مناطق محروم صورت گیرد تا معلمان غیر بومی مجبور به انتقال به آن مناطق نشوند.

آیا فوت شش معلم آن هم کمتر از دو ماه کافی نیست؟ نباید به نقل و انتقال معلمان و بومی گزینی توجه بیشتری صورت گیرد، البته نباید از موضوع تامین نیرو هم به راحتی عبور کرد که عدم تامین نیرو گاهی موجب بروز چنین حوادث ناگواری می‌شود.

ارشاد شاهقلی، مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بحث نقل و انتقالات در آموزش و پرورش به دلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد زیر ذره‌بین سازمان بازرسی قرار دارد، یعنی اگر نقل و انتقالات به واسطه فرد آشنا اتفاق بیفتد منجر به اعتراض دیگر معلمان خواهد شد و به محض انتقال این موضوع سریعاً سازمان بازرسی ورود پیدا می‌کند و فرد به محل تعیین شده خدمت برمی‌گردد.

وی افزود: اگر نیروی غیر بومی به منطقه‌ای منتقل شده است به این دلیل بوده که نیروی بومی وجود نداشته و برای تامین نیرو مجبور به استفاده از نیروهای غیر بومی شده‌ایم، زمانی‌که نیرویی وجود ندارد باید تامین نیرو حتی از نیروهای غیربومی صورت گیرد.

شاهقلی با بیان اینکه رویکرد آموزش وپرورش بومی‌گزینی است، تصریح کرد: اگر نیروی بومی با شرایط مورد نظر یافت نشود از نیروهای غیربومی برای اداره و مدیریت کلاس درس دانش‌آموزان استفاده می‌شود و ناگزیریم که از نیروهای غیربومی استفاده کنیم و این بحث کاملاً منطقی است، کما اینکه به محض تامین نیروی بومی یا تازه نفس برای منطقه، نیروی غیربومی به محل سکونت خود منتقل می‌شود، از طرفی شرایط بیتوته برای معلمان غیر بومی فراهم است و سه معلمی که حادثه‌ غمناکی که طی دو روز گذشته افتاد دقیقاً در شرایط بیتوته قرار داشتند اما برای استفاده از سالن ورزشی مسافتی را طی کردن که این اتفاق ناگوار ساعت حوالی ۲۰ برایشان افتاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha