• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402110201164
  • خبرنگار : 71664

در «بیست‌ونهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی»؛

پناهی: دانشگاه‌ها باید مساله‌محور و اجتماعی باشند

پناهی: دانشگاه‌ها باید مساله‌محور و اجتماعی باشند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را هدفمند کرده‌ایم، اظهار کرد: براساس سیاست‌های مقام عالی وزارت، دانشگاه‌ها باید مساله‌محور و اجتماعی باشند.

به گزارش ایسنا، یونس پناهی در «بیست‌ونهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» که صبح امروز، دوشنبه ۲ بهمن در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته، نگرش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که با حفظ تولید علم و شتاب علمی در مسیر فناوری گام بردارد.

وی با بیان اینکه به منظور تحقق اهداف خود در حوزه فناوری اقدامات متعددی انجام داده‌ایم، ادامه داد: ما از معاونت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی خواسته‌ایم که فاصله دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با صنعت را کاهش دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: تکمیل زنجیره تولید را به عنوان یک هدف درنظر گرفته‌ایم. همچنین مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی  را به منظور تحقق هدف تکمیل زنجیره تولید ارتقاء داده‌ایم.

پناهی درباره تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بررسی‌ها بیانگر این است ۱۴۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در حوزه علوم‌پزشکی در زمینه تولید دارو، تولید مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند. پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه علوم‌پزشکی ۷۰۰ مورد بود که این تعداد در دولت سیزدهم به ۱۴۰۰ مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های خود به مولفه‌های گوناگونی توجه کرده‌ایم، گفت: «عدالت محوری» و «مردمی کردن تحقیقات و پژوهش» جزو مولفه‌های هستند که در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره عدالت محور بودن برنامه‌های وزارت بهداشت گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، منابع موجود را تا حد امکان در اختیار تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی قرار می‌دهد. با توجه به اینکه عدالت‌محوری، شعار دولت سیزدهم است منابع را با رویکرد عدالت‌محوری در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهیم.

پناهی درباره مردمی کردن تحقیقات و فناوری گفت: منظور از مردمی‌کردن تحقیقات و پژوهش این است که پژوهش‌ها در راستای نیازهای مردم و جامعه انجام شود. به طور مثال، ما به مسائلی مانند بیماری، سلامت، جوانی جمعیت و دیگر موارد توجه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی را هدفمند کرده‌ایم، گفت: براساس سیاست‌های مقام عالی وزارت، دانشگاه‌ها باید مساله‌محور و اجتماعی باشند.

پناهی در پایان گفت: تلاش جزو موارد ضروری در عرصه تحقیق و پژوهش محسوب می‌شود و تلاش نکردن عامل شکست است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha