• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402110201356
  • خبرنگار : 50233

امام جمعه سمنان در نشست‌ «مشارکت قوی، ایران قوی» مطرح کرد

ایرانیان مردمی امتحان‌ پس‌داده‌اند / لزوم تشکیل مجلسی از متعهدترین متخصصان

ایرانیان مردمی امتحان‌ پس‌داده‌اند / لزوم تشکیل مجلسی از متعهدترین متخصصان

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان از ایرانیان به‌عنوان مردمی امتحان‌ پس‌داده نام برد که در بیش از چهار دهه گذشته با حضور در پای صندوق‌های رای به دفاع از انقلاب، کشور و نظام پرداختند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی در قالب سلسله نشست‌های خبری «مشارکت قوی، ایران قوی» که با هدف تبیین خدمات نظام، در ایسنای سمنان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی رهبری معظم انقلاب به‌عنوان امام جامعه برخلاف رویه‌های پیشین، از ماه‌ها قبل به موضوع انتخابات ورود می‌کند، این مهم گویای اهمیت مضاعف انتخابات است.

وی معتقد است: ورود زودهنگام، کم‌سابقه و مکرر رهبری فرزانه انقلاب به موضوع انتخابات در فروردین ماه امسال و تکمیل مباحث مرتبط با این رویداد مهم سیاسی در سخنرانی‌های بعدی، گویای اهمیت ویژه انتخابات پیش رو است.

او با اشاره به تعداد بالای ثبت‌ نام‌ داوطلبان در دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، اظهار کرد: افزایش قابل توجه شمار نامزدها در مقایسه با دوره‌های قبل نشان‌دهنده سطح بالای رقابت شکل‌گرفته در انتخابات پیش رو است.

وی به تمجید از مشارکت بالای فعالان سیاسی دارای شرایط داوطلبی در انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: داوطلبان متعددی با ذائقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات حضور دارند.

مطیعی با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات دوره‌های مختلف، افزود: انتخابات بعد از انقلاب با مشارکت بیش از ۹۸ درصدی مردم با رای «آری» به جمهوری اسلامی در فروردین ماه ۱۳۵۸ آغاز شد و مردم در دوره‌های مختلف همواره با احساس مسؤولیت بالا وارد میدان شده‌اند.

امام جمعه سمنان با اشاره به دیدار هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور، بیان کرد: ایشان در این دیدار به تبیین نقش مهم مردم در نظام اسلامی و اهمیت مشارکت بالای آنها در انتخابات پیش رو پرداختند.

مردم ایران سر بزنگاه‌ها به پشتیبانی از نظام پرداخته‌اند

او به تبیین بخش‌هایی از نگرش امام علی (ع) به جایگاه مردم در خطبه سوم نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: وقتی امام معصوم در این خطبه به جایگاه بالای مردم و خواست و نظر مردم می‌پردازد، گویای اهمیت نظر مردم است که در عصر و دوران ما در پدیده انتخابات مشهود است.

وی با اعتقاد به اینکه مردم ایران همواره سر بزنگاه‌ها به پشتیبانی و حمایت از نظام پرداخته‌اند اظهار کرد: مردم در مقاطع مختلف و هرجا احساس خطری شده است، یک‌صدا به حمایت از نظام و کشور پرداخته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به حساسیت شرایط فعلی، بیان کرد: در این مقطع حساس که کشور از یک سو با تحریم‌های اقتصادی ظالمانه روبه‌رو است و از سوی دیگر، نظام سلطه به انحای مختلف درپی آسیب زدن به کشور است، مشارکت بالای مردم در انتخابات می‌تواند به حل مشکلات در کشور کمک کند.

نقش تعیین‌کننده مردم در همه عرصه‌ها

وی با بیان اینکه در ۴۵ سال گذشته و حتی در اوج جنگ تحمیلی نیز انتخابات به بهترین شکل و با مشارکت بالای مردم برگزار شده است، ادامه داد: بدون تردید، مردم با درک درست از شرایط حساس فعلی، مشارکت بالایی در انتخابات خواهند داشت.

او نقش مردم در همه عرصه‌ها را تعیین‌کننده دانست و افزود: مردم از ارکان مهم حاکمیت در نظام هستند.

ایرانیان مردمی امتحان‌ پس‌داده‌اند / لزوم تشکیل مجلسی از متعهدترین متخصصان

لزوم انتخاب متخصص‌ترین و متعهدترین افراد برای مجلس

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تحول در سایه مشارکت مردم اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم تحولی در کشور ایجاد کنیم، باید در عرصه مهم انتخابات مشارکت کنیم. در حقیقت، مشارکت بالای مردم در انتخاب نمایندگانی متعهد و متخصص، به فرآیند تغییر و تحول مثبت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... کمک می‌کند.

مطیعی بر لزوم تشکیل مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قوی و کارآمد با حضور نمایندگانی متخصص و متعهد تأکید کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افراد صالح، مجلس آینده یکی از متخصص‌ترین و متعهدترین مجالس باشد.

وی ادامه داد: مردم باید متخصص‌ترین و متعهدترین افراد را به‌عنوان نمایندگان خود در مجلس انتخاب کنند، چراکه نمایندگان با وضع قوانین و نظارت بر امور اجرایی نقش مهمی در رشد و توسعه کشور دارند.

 امام جمعه سمنان با برشمردن برخی از مهمترین خدمات نظام اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، افزود: با یک مقایسه ساده بین قبل و بعد از انقلاب می‌توان به خدمات نظام در این چند دهه پی برد.

وی به پیشرفت‌های شگرف علمی کشور در ۴۵ سال گذشته پرداخت و گفت: ایران در این ۴۵ سال در حوزه بهداشت و سلامت، سلول‌های بنیادی، علوم پزشکی، صنایع دفاعی و نظامی و ... پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

او با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب در همه دیدارهای خود با مردم، نخبگان، طلاب، و به‌تازگی در دیدار با مداحان و ائمه جمعه سراسر کشور، بر لزوم مشارکت حداکثری مردم تاکید فرمودند. معظم‌ له تاکید کردند که هر کسی مخاطبی دارد باید حضور مردم در صحنه انتخابات را ترویج کند.

ماهواره «ثریا» نمودی از دستاوردهای بزرگ نظام

امام جمعه سمنان به پرتاب ماهواره «ثریا» به مدار ۷۵۰ کیلومتری با ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» در این هفته اشاره و بیان کرد: همه این دستاوردهای علمی بزرگ گویای پیشرفت‌های کشور در ۴۵ سال اخیر است. کشور ما چه در دوران رهبری امام راحل و چه در دوران رهبری مقام معظم رهبری، پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داشته است و همه ما وظیفه داریم به تبیین این خدمات و دستاوردها بپردازیم.

وی به در پیش بودن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: دهه فجر فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و مقایسه آماری پیشرفت‌های کشور در دوران پیش و پس از انقلاب است. رسانه‌ها با تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب در چهار دهه گذشته، مردم را از پیشرفت های شگرف کشور آگاه کنند.

ایرانیان مردمی امتحان‌ پس‌داده‌اند / لزوم تشکیل مجلسی از متعهدترین متخصصان

برخی می‌خواهند خفقان ستمشاهی را گل و بلبل جلوه دهند

مطیعی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که دوران خفقان ستمشاهی را گل و بلبل نشان دهند، ادامه داد: برخی‌ها با برجسته کردن برخی کارها به‌دنبال این هستند که با بهره‌گیری از فضای مجازی و چشم بستن بر حلبی‌آبادها و شرایط رقت‌بار مناطق جنوبی و حاشیه‌ای شهرها و ... چهره دوران ستمشاهی را تطهیر کنند. این در حالی‌ است که با یک مقایسه ساده بین وضعیت کشور در دوران پس و پیش از انقلاب می‌توان به خدمات شگرف نظام در این بیش از چهار دهه پی برد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منافع ناحق برخی‌ها را به مخاطره انداخت، اظهار کرد: دنیای استکبار همواره به‌دنبال ضربه زدن به کشور و نظام بوده است.

مطیعی به اقدامات اخیر آمریکا و انگلیس در ارتباط با یمن پرداخت و گفت: اقدامات آنها در ارتباط با جبهه مقاومت، بخصوص اقدامات اخیر آنها در یمن نشان‌دهنده روند و رویه رو به افول دنیای استکبار است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان مشارکت حداکثری در انتخابات را یکی از راه‌های مقابله با دسیسه‌های دشمنان ارزیابی و اظهار کرد:  حمیت و غیرت ایرانی ایجاب می‌کند که برای دفاع از کیان کشور و نظام به میدان بیاییم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این ۴۵ سال اجازه تعدی به یک وجب از خاک این کشور را نداد، افزود: در دوران طاغوت بخشی از کشور را جدا کردند.

او از ایران به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا نام برد و اظهار کرد: امنیت امروز ما در سایه نظام جمهوری اسلامی و با فداکاری شهدا به دست آمده است.

ایرانیان مردمی امتحان‌ پس‌داده‌اند / لزوم تشکیل مجلسی از متعهدترین متخصصان

امام جمعه سمنان با بیان اینکه شرکت در انتخابات نه‌تنها تکلیف، بلکه حق مردم است، گفت: مردم ما نقش مهمی در ایجاد نظام جمهوری اسلامی داشتند و در ادامه، در دفاع از انقلاب در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز رشادت‌های بسیاری داشتند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی قله‌های کمال را پیش رو دارد، اظهار کرد: مردم در نظام اسلامی، نقشی اساسی و محوری دارند و از این رو باید همواره در میدان باشند و ۱۱ اسفند نیز یکی از آن میدان‌های مهم است. بنابراین مردم باید با مشارکت حداکثری و حضور در پای صندوق‌های رای، نقش خود در مدیریت و اداره کشور را ایفا کنند.

او با بیان اینکه دولت موظف است یک رفاه نسبی برای مردم ایجاد کند، گفت: دولت سیزدهم گام‌های بلندی در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور برداشته است. عضویت جمهوری اسلامی در نهادهای بین‌المللی، گام مثبتی است که از سوی دولت برداشته شده و انتظار می‌رود در آینده، اثرهای مثبت این اقدامات در سفره مردم به‌صورت ملموس دیده شود.

ایرانیان مردمی امتحان‌ پس‌داده‌اند / لزوم تشکیل مجلسی از متعهدترین متخصصان

ایرانیان مردمی امتحان‌ پس‌داده‌اند / لزوم تشکیل مجلسی از متعهدترین متخصصان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha