• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402110201442
  • خبرنگار : 50184

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

روحانیون حاضر در دانشگاه‌ها باید مبلغان خوبی باشند  

روحانیون حاضر در دانشگاه‌ها باید مبلغان خوبی باشند  

ایسنا/کرمانشاه معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با تاکید براینکه حضور آقایان روحانی در دانشگاه‌ها تشریفانی و یا مداخله گرایانه نیست، گفت: وظیفه آنها تبیین علمی دین، انتقال عملی و رفتاری و ایمان مذهبی است.

حجت الاسلام میراحمدی امروز(دوم بهمن) در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان کرمانشاه، با  تاکید براینکه تصورات از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید اصلاح شود، اظهارکرد: باتوجه به اینکه ما نمایندگان مقام معظم رهبری هستیم، بنابراین باید ببینیم که ایشان چه ماموریتی را روی دوش ما در دانشگاه ها قرار داده اند.

وی افزود: حضور آقایان روحانی در دانشگاه ها یک حضور تشریفاتی و یا مداخله گرایانه  نیست، بلکه مسئولیت ها، ماموریت ها و اختیاراتی دارند که باید به آنها عمل کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور خاطرنشان کرد: آقایان روحانی به دانشگاه ها نرفته اند که صرفا در جلسات مختلف دانشگاه شرکت کنند، بلکه همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند، وظیفه آنها تبیین علمی دین، انتقال عملی و رفتاری و ایمان مذهبی است.

وی تاکید کرد: روحانیون حاضر در دانشگاه‌ها اگر کارهای مختلفی را انجام دهند، اما مبلغ خوبی نباشند، دعوت به دین نکنند، و دل‌ها را به خدا گره نزنند، در کارشان موفق نیستند.

وی یادآورشد: روحانیون حاضر در دانشگاه ها وظیفه دارند که اسلام را برای دانشجویان تبیین کنند، اشکالات فکری را رفع کرده و انحرافات و کج روی ها در امور اسلامی را سد کنند و به جلوه گری ارزش های اسلام ناب بپردازند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: روحانیون حاضر در دانشگاه ها باید ملجا، مامن و انسانی صبور و رازدار برای جوانان و دانشجویان باشند. اگر جوانی هم به آنها تندی کرد، تحمل کرده و با روی گشاده او را به سمت درست هدایت کنند.

وی اضافه کرد: زمانی یک دفتر نهاد رهبری در دانشگاهی موفق است که مرکز مراجعه افرادی باشد که درگیر مشکلات هستند و برای رفع دردهای آنها چاره اندیشی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha