• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110201468
  • خبرنگار : 71588

خطیب مسجدالاقصی: یورش به مسجدالاقصی پیامدهای وخیمی برای منطقه دارد

خطیب مسجدالاقصی: یورش به مسجدالاقصی پیامدهای وخیمی برای منطقه دارد

رئیس هیأت عالی اسلامی در شهر قدس نسبت به پیامدهای وخیم یورش‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی بر فلسطین و سراسر منطقه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی که ریاست هیأت عالی اسلامی در شهر قدس را نیز بر عهده دارد، خاطرنشان کرد که پس از حوادث هفتم اکتبر یورش‌های روزانه به مسجدالاقصی به طور گسترده افزایش یافته است.

براساس گزارش وبگاه ارم نیوز، عکرمه صبری تصریح کرد که در ۱۰ هفته نخست عملیات طوفان الاقصی پلیس رژیم صهیونیستی از ورود ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی برای اقامه نماز یومیه و نماز جمعه در داخل مسجدالاقصی ممانعت کرد و این مسجد به کانونی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است.

عکرمه صبری نسبت به «عواقب جدی» یورش‌های روزافزون رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی «نه تنها برای فلسطین بلکه برای کل منطقه» هشدار داد.

صبری در ادامه افزود، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان از طریق یورش‌های روزانه به مسجدالاقصی و انجام مناسک یهودی در داخل آن اقدام به هتک حرمت این مسجد کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد، صدها شهرک‌نشین روزانه تحت کنترل شدید نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده و اقدام به اهانت به پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم کرده‌اند.

خطیب مسجدالاقصی ادامه داد که پلیس رژیم صهیونیستی هر روز صبح اقدام به خالی کردن مسجدالاقصی از تحصن‌کنندگان و نمازگزاران می‌کند که این امر مقدمه‌ای برای یورش شهرک‌نشینان است. نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی همچنین چندین ماه است که عملیات ضرب و جرح، بازداشت فلسطینیان و دور کردن آنها از این مسجد مقدس و بخش قدیمی شهر قدس را هم اجرا می‌کنند.

‌عکرمه صبری همچنین تاکید کرد که این یورش‌ها به صورت انفرادی یا غیررسمی انجام نمی‌شود، بلکه به صورت رسمی و تحت نظارت کابینه فعلی رژیم صهیونیستی و در اثنای حضور گسترده مقامات و اعضای کنست در میان صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.

وی از جامعه جهانی و کشورهای اسلامی خواست تا برای توقف هتک حرمت مسجدالاقصی و تلاش برای از بین بردن هویت آن فورا وارد عمل شوند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را در واکنش به حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی از طریق حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و نام آن را «طوفان الاقصی» نامید و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha