• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402110201495
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی دوم بهمن را بخوانید

اخبار سیاسی دوم بهمن را بخوانید

«تشییع پیکر شهدای مدافع حرم»،‌ «لایحه بودجه ۱۴۰۳»، «فوت ۵ سرباز در کرمان» و «انتخابات ۱۴۰۲» از موضوعات مهم خبری دوم بهمن ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز پیکر شهیدان مدافع حرم؛ پاسدار شهید سردار صادق امیدزاده، پاسدار شهید سردار حسین محمدی و پاسدار شهید محمد امین صمدی با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در شهرک شهید محلاتی تشییع شد.

این سه شهید از نیروهای نیروی قدس سپاه بودند که شنبه سی‌ام دی ۱۴۰۲ در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در محله «مزه» واقع در غرب دمشق به شهادت رسیدند.

****

در آستانه برگزاری انتخابات ایسنا در گزارشی با عنوان «شمشیر دولبه تبلیغات پولی تلویزیونی برای کاندیداهای انتخابات» به بررسی این موضوع پرداخته که در ابتدای آن آمده است: تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم که برای اولین بار قرار است انجام شود، از طرفی باعث ایجاد نشاط انتخاباتی و رساندن صدای کاندیداها به رای‌دهنگان خواهد شد. اما از سوی دیگر گرفتن هزینه تبلیغات، ممکن است برای کسانی که نمی‌توانند این مبالغ را پرداخت کنند باعث شود عدالت رسانه‌ای زیر سوال رود.

ستاد انتخابات کشور هم با ارسال پیامک، مراتب تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان را به آنها اعلام کرد.

همچنین وزیر کشور در دیدار جمعی از مدیران مسئول روزنامه های اصلاح طلب، بر فعال‌تر شدن گفت‌وگو با احزاب و حوزه های دیگر تاکید کرد و افزود: دشمنان برای کاهش مشارکت طراحی های زیادی انجام داده اند، آنها هویت جوانان را نشانه گرفته‌اند و از توطئه های مختلف حتی اقدامات تروریستی برای زدودن آرامش در جامعه استفاده می کنند.

خبرهای دیگر با محوریت انتخابات را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تشکل مردمی جماران در هر دو انتخابات ۱۴۰۲ حضور دارد

تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات

پاسخ «نوباوه» به اطلاعیه پایگاه اطلاع‌رسانی قالیباف

حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیاری از نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند بگوید صددرصد در مجلس بعدی حضور دارد

****

نمایندگان مجلس در سه نوبت جلسات علنی امروز مجلس شورای اسلامی،‌ گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال آینده کل کشور را مورد بررسی قرار دادند که گزارش کامل ایسنا از مصوبات دومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را می توانید در این لینک بخوانید.

یکی از مهمترین مصوبات امروز نمایندگان درباره مالیات خودروهای بالای ۳ میلیارد و نیم بود.

بر اساس این مصوبه؛ انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) می‌گردند.

****

در پی شهادت پنج سرباز در استان کرمان،‌ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری حادثه روز گذشته پادگانی در استان کرمان از سوی فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص شد.

در همین ارتباط شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: تقاضا دارم به کمیسیون امنیت ملی ماموریت دهید تا حادثه‌ای که عصر روز گذشته در کرمان رخ داد و منجر به کشته شدن پنج سرباز شده است را پیگیری کنند. مردم کرمان در دو هفته گذشته آسیب‌های روحی و روانی زیادی را متحمل شده‌اند. انتظار داریم این موضوع به صورت جدی دنبال شود.

در پاسخ به این اظهارات، قالیباف  گفت: باید بگویم که پیگیری لازم انجام شده و فرد مورد نظر دستگیر شده است؛ این حادثه هیچ ارتباطی با مسائل تروریستی و بحث‌هایی که قبلا در کرمان اتفاق افتاده ندارد.

****

صبح امروز،‌ سید ابراهیم رئیسی در شانزدهمین مقصد از برنامه نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف وزارت ورزش و جوانان و استماع گزارش وزیر، معاونین و مدیران این وزارتخانه، در سخنانی نکات و رهنمودهایی در راستای تقویت فعالیت‌های این وزارتخانه مطرح‌کرد.

رئیس جمهور در این بازدید با تأکید بر ضرورت توجه به زمان‌بندی در تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش برای تحقق عدالت ورزشی در کشور، وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرد حداکثر ظرف مدت ۴ ماه نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تدوین این سند اقدام کند.

****

در پی حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷ گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تفسیر خود از عقب نشینیFATF گفت: با توجه به گسترش مراودات و فعالیت‌های اقتصادی کشور در دولت سیزدهم، آنها برای آنکه از مراوده اقتصادی با ایران جا نمانند مجبور به رفع بخشی از محدودیت‌ها در FATF شدند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

آثار و پیامدهای حذف نام ایران از فهرست توصیه هفتم FATF

رفع یکی از محدودیت‌های FATF گامی در جهت گسترس تجارت بین‌المللی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha