• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402110201498
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

دشمن مشارکت مردمی را هدف قرار داده است

دشمن مشارکت مردمی را هدف قرار داده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: دشمن مشارکت مردمی در صحنه های مختلف نظام را به عنوان مولفه قدرت هدف قرار داده تا مانع از اهداف کشور بشود.

علی محمدی کیا، امروز(دوشنبه ۲ بهمن) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارکرد: مشارکت مدنی یکی از مولفه‌های قدرت برای هر کشور به حساب می آید که دشمن این مقوله را هدف قرار داده تا از حضور مردم جلوگیری کند.

وی افزود: اگر مشارکت سیاسی کاهش یابد آنگاه قدرت مملکت کاهش یافته و دشمن به هدف خود خواهد رسید از این رو باید این مسئله مهم تبیین و تشریح شود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه باید برای آگاه سازی حضور مردم در انتخابات کار کنیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای آگاهی بخشی در جامعه دارد که کمیته مشارکت مردمی ذیل ستاد انتخابات با محوریت شورای آموزش و پرورش شهرستان تشکیل شود. این کمیته علاوه بر روشنگری سیاسی، دستاوردهای نظام و کشور در این سال‌ها را به اطلاع اولیا و دانش آموزان برساند تا توطئه دشمن در تخریب و سیاه نمایی از بین برود.

محمدی کیا با بیان اینکه رویداد فرهنگی و پرورشی نیازمند پیوست است، یادآورشد: مشارکت دانش‌آموزان در رویدادها مهمترین پیوست در این برنامه ها و فعالیت ها محسوب می شود.

به گفته وی، در فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضور افراد یک شاخصه موثر و کارآمد بوده و امکان همکاری های اجتماعی را فراهم می سازد و نوجوانان امکان فعالیت در مدرسه و شهر و روستای خود را پیدا می کنند.

فرماندار تیران و کرون رویکرد فرهنگی و پرورشی در آموزش و پرورش را شایسته دانست و اضافه کرد: در تمرکز بر این حوزه نباید کیفیت آموزشی مغفول بماند.

وی بر برگزاری دوره‌های تخصصی ضمن خدمت برای کارآمدی معلمان تاکید کرد و گفت: این دوره ها با حضور کارشناسان و افراد صاحب‌نظر و متناسب با نیاز امروز جامعه صورت بگیرد.

محمدی کیا استعداد شناسی و کمک به رشد استعدادها در آموزش و پرورش را مهم خواند و از مسئولان این حوزه خواست تا در تعامل با دستگاه‌های اداری و نهادهای متولی در این عرصه به رشد علمی و فرهنگی دانش آموزان کمک کنند.

وی به عدالت آموزشی نیز اشاره کرد و یادآورشد: توزیع متوازن و عادلانه امکانات و نیروی آموزشی متناسب با جمعیت و نیاز در این خصوص ضرورت داشته و نباید مناطق دور دست از این فرصت‌ها بی بهره بمانند.

مشارکت ۵۰ درصد از دانش‌آموز در مسابقات قرآنی و فرهنگی مدارس

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون همچنین در این نشست گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان این شهرستان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی و فرهنگی و هنری شرکت کرده‌اند.

حسین صائبی ادامه داد: برگزیدگان این مسابقات به مرحله شهرستانی راه پیدا کرده و برترین‌ها به مرحله استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی در بین دانش آموزان وجود دارد، یادآورشد: افراد برتر مسابقات پس از شناسایی و رشد استعداد در دیگر رقابت‌ها نیز حاضر شده و موفقیت بدست آورده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون به توزیع شیر رایگان در مدارس این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ هزار دانش آموز ۲ روز در هفته شیر رایگان دریافت می کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha