• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402110201558
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان:

۲۵ هزار خانوار تک‌فرزند در بروجرد وجود دارد

۲۵ هزار خانوار تک‌فرزند در بروجرد وجود دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: ۲۵ هزار خانوار تک‌فرزند در بروجرد وجود دارد.

فریبرز امیری امروز ۲ بهمن در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور دهیاران و بخشداران بروجرد در سالن همایش فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بازه زمانی ۹۵ تا ۱۴۰۱ میزان ولادت ۳۳ درصد و ازدواج ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت لرستان به‌عنوان جمعیت فعال بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند که نشان‌دهنده قرار گرفتن در وضعیت پنجره جمعیتی است.

 مدیرکل ثبت‌احوال لرستان خاطرنشان کرد: این رده سنی می‌تواند فرصتی طلایی باشد و این جمعیت هم می‌تواند خودش عاملی برای جوانی جمعیت و توسعه باشد.

امیری اضافه کرد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون که جمعیت در این وضعیت قرار دارد، هنوز اقدام و برنامه خاصی اعمال نشده و تداوم این مسیر و بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت به پیری جمعیت خواهد رسید.

وی بیان کرد: اگر هفت درصد جمعیت بالای ۶۵ سال باشد آن جمعیت رو به سالمندی است و در حال حاضر ما ازنظر جمعیتی در این وضعیت قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان ادامه داد: توجه به اجرای قانونی جوانی جمعیت همکاری و هماهنگی همه جانبه‌ای را لازم دارد تا بتوان به ساختار جمعیتی مطلوب رسید.

امیری اظهار کرد: بروجرد در بین ۱۱ شهرستان لرستان از نظر میزان ولادت در رتبه نهم و از نظر میزان فوت رتبه اول را دارد، از نظر میزان طلاق رتبه اول لرستان و از نظر میزان ازدواج هم در رتبه ۶ استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۹۰۱ ولادت در شهرستان بروجرد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ولادت در شهرستان بروجرد ۶۱ مورد دوقلو و چهار مورد سه‌قلو بوده که در هر شبانه‌روز ۱۱ نوزاد متولد شده است.

امیری اضافه کرد: در شهرستان بروجرد فقط یک هزار و ۷۷۰ خانواده دارای سه فرزند هستند و ۲۳ هزار و ۵۱۴ زن مجرد وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین در ۹ ماهه امسال یک هزار ۶۸۰ واقعه فوت در شهرستان بروجرد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه افزایش یافته و یک هزار و ۸۵۳ واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان ادامه داد: ۷۷۸ مورد طلاق نیز در این مدت ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

امیری اظهار کرد: ۲۵ هزار خانوار تک فرزند در بروجرد وجود دارد و ۲۳ هزار و ۵۱۴ زن مجرد بین ۱۵ تا ۳۹ سال در شهرستان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha