• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402110201646
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

اعطای مجوز فعالیت ۵ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز دانشگاهی علمی کاربردی لرستان

اعطای مجوز فعالیت ۵ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز دانشگاهی علمی کاربردی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اعطای مجوز فعالیت ۵ دفتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز دانشگاهی علمی کاربردی در سطح استان خبر داد.

سید فرهاد ناصری‌نیا امروز، دوم بهمن ماه در نشست هم‌اندیشی با رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان به تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشگاه و معاونت اشتغال وزارت کار اشاره کرد و گفت: مهمترین راه برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهارت‌آموزی است که در این زمینه تلاش داریم با همکاری سایر نهادها و دانشگاه های استان از جمله دانشگاه علمی کاربردی این موضوع محقق شود.

وی به ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی لرستان در راستای ارائه مهارت‌های علمی و حرفه‌ای لازم به دانشجویان متناسب با بازار کار استان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با توانمندی خوبی که از نظر تئوری و علمی دارد می‌تواند با زمینه‌سازی مؤثر برای حضور و نقش‌آفرینی نیروی انسانی کارآمد و دارای مهارت در بازار کار استان از طریق آموزش و سنجش شایستگی شغلی برای دانشجویان و علاقمندان زمینه لازم را برای ایجاد شغل فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه تاکنون پنج مجوز فعالیت دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز علمی کاربردی که سه مجوز مربوط به شهرستان‌های پلدختر، دورود و سلسه بوده و دو مجوز مربوط به شهرستان الیگودرز است که بر این اساس این دانشگاه فارغ‌التحصیلان خود را جذب بازار کار خواهد کرد.

ناصری‌نیا تصریح کرد: دانشجویانی که در مراکز علمی کاربردی این دانشگاه فارغ‌التحصل می‌شوند می‌توانند با ثبت نام در این مراکز وارد بازار کار شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال بایستی دانشگاه‌های لرستان، مهارت‌آموزی و نیاز بازار کار را اولویت اصلی خود قرار دهند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند با مهارت‌ها و توانمندی‌هایی که بازار کار نیاز دارد به سمت اشتغال و کارآفرینی هدایت شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha