• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402110301732
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون امور آموزشی سازمان سوادآموزی:

سواد دیگر محدود به خواندن و نوشتن نیست/ باید تغییر فکر را در انسانها رقم زد

سواد دیگر محدود به خواندن و نوشتن نیست/ باید تغییر فکر را در انسانها رقم زد

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون امور آموزشی سازمان سوادآموزی کشور گفت: سواد دیگر محدود به خواندن و نوشتن نیست، باید تغییر فکر را در انسان ها رقم زد.

غلامرضا بروجی شامگاه دوشنبه 2 بهمن در گردهمایی تخصصی روسای ادارات نهضت سواد آموزی نقش سازمان سواد آموزی در گسترش دانایی و توانایی را مهم دانست و افزود: تاکید بزرگان دین اسلام بر اهمیت علم و دانش و آموختن سواد نشانه اهمیت این موضوع بوده و نباید به هیچ وجه این کار را بی اهمیت تلقی کرد.

وی بیان کرد: کار بی نظیری که از ابتدای انقلاب در قالب سواد آموزی انجام شده؛ میزان باسوادی را در استان دو برابر دوران رژیم ستمشاهی افزایش داده و اکنون سیستان و بلوچستان در حال پیمایش این مسیر با سرعت و نزدیک شدن به قله است؛ پس نباید درنگ کرد و باید با سرعت بیشتر و البته با دقت افزون تر به جوانی این موضوع پرداخت.

بروجی گفت: شرکای ما در امر سواد آموزی، بازوان قدرتمندی هستند که باید روز به روز در این امر همیاری و همفکری را گسترش دهند؛ زیرا بالا رفتن میزان سواد به این شرکا نیز در انجام ماموریت هایشان یاری می رساند.

وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس در تغییر اساسنامه سواد آموزی باید به سمت تعمیق و توسعه سواد آموزی رفت؛ سواد دیگر محدود به خواندن و نوشتن نیست و باید تغییر فکر را در انسانها رقم زد.

در این نشست علی فرهادی مشاور سازمان سواد آموزی نیز گفت: تلاش تمامی نیروها در سازمان سواد آموزی نوعی جهاد محسوب میشود؛ چراکه با امکانات محدود کارهای بزرگی را رقم زده و بی ادعا در حال خدمت رسانی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با تغییر رویکرد بتوان بیسوادی را در استان سیستان و بلوچستان ریشه کن کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha