• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110301738
  • خبرنگار : 71660

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و سوناک و توافق بر سر ضرورت راه حل ۲ دولتی

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و سوناک و توافق بر سر ضرورت راه حل ۲ دولتی

رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس درخصوص دریای سرخ، جنگ غزه و اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا خطاب به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا درباره آنچه در دریای سرخ می‌گذرد و نیازی برای تداوم رویکرد چندگانه بین‌المللی نسبت به مختل کردن ظرفیت‌های حوثی‌ها (انصارالله) گفت‌وگو و رایزنی کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا خبر داد: بایدن و سوناک همچنین روی مساله کاهش تلفات غیرنظامیان غزه، افزایش کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و همچنین نیاز مبرم برای ارسال کمک‌ها به اوکراین متمرکز شدند.

سخنگوی داونینگ استریت نیز بیان کرد: نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با راه‌حل ۲ دولتی که شرایط ثبات و صلح را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها فراهم می‌سازد، توافق کرده و تاکید کردند که این مساله از پیش مهم‌تر است.

انگلیس که از «حق اسرائیل برای دفاع در برابر حماس» حمایت کرده، خواستار «آتش‌بس پایدار» برای آزادی اسرای صهیونیست است.

علاوه بر این، دفتر نخست وزیر انگلیس ضمن تاکید مجدد بر حمایت این کشور از راهکار تشکیل ۲ دولت با هدف پایان دادن به درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، اعلام کرد مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین مستقل در آینده «ناامید کننده» است.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد: واضح است که راه طولانی تا زمان دستیابی به امنیت دائمی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و اسرائیل وجود دارد، اما ما تا زمانی که لازم باشد به حمایت دیرینه خود از راه‌حل ۲ دولتی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۳ ۱۰:۰۹

اتمام حجت ایران با نهادهای بین المللی و کشورهای غربی خصوصا اسرائیل مبنی بر اینکه این اقدام ترورریستی اسرائیل عبور از خطوط قرمز ایران تلقی شده و قطعا پاسخ متناسب به اسرائیل در زمان و مکان مناسب داده خواهد شد. ضمن آنکه به غرب و سازمان ملل و حتی خود آمریکا این هشدار داده شد که تلاش مستمر رژیم اسرائیل برای افزودن دامنه جنگ خواست ایران نبوده و نیست ولی در صورت عدم مهار جنایت های اسرائیل و عدم توقف ترور ها دامنه جنگ به ناچار افزایش می باید که قطعا از اینکار همه کشورهای جهان و خود اسرائیل از آتش آن متضرر خواهند شد. ایران بصورت آشکار تلاش اسرائیل را برای کشاندن پای آمریکا و اروپا به یک جنگ عظیم فرسایشی را به تمام دولتمردان غربی هشدار می دهد و اسرائیل هم می گوید که حتی اگر موفق شوند جنگ سوم جهانی را به راه بیندازند قطعا از کیفر جنایات خود بر ضد مردم مظلوم فلسطین در امان نخواهند بود.