• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402110301743
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

یک مسئول عنوان کرد

پیشگیری از معضلات اجتماعی معتادان حاشیه شهر زاهدان، نیازمند تلاش همگانی و عزم جهادی

پیشگیری از معضلات اجتماعی معتادان حاشیه شهر زاهدان، نیازمند تلاش همگانی و عزم جهادی

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برخی از مناطق حاشیه شهر زاهدان با مشکل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی روبرو است، برای کاهش معضلات اجتماعی متعادان متجاهر تلاش همگانی و عزم جهادی نیاز است.

دکتر مهدی زنگنه در حاشیه بازدید از وضعیت متعادان کارتن خواب حاشیه شهر زاهدان و مراکز کاهش آسیب به خبرنگار ایسنا- گفت: اعتیاد یکی از چالش های پیچیده و بحث برانگیز در جوامع مختلف است که زمینه‌ ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش برخی از بیماری ها را در جامعه فراهم می کند.

زنگنه افزود: مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر با هدف افزایش دسترسی خدمات پیشگیری، آزمایش و مشاوره اچ ای وی و خدمات مراقبت و درمان بیماریهای آمیزشی به زنان آسیب پذیر به منظور کاهش خطر چرخش اچ ای وی در جامعه از طریق رفتارهای پرخطر در شهرستان زاهدان در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: به منظور ارائه خدمات درمانی و نیز کاهش آسیب‌، افرادی که به نحوی دچار اعتیاد به مواد مخدر و یا روانگردان گردیده اند مراکزی حسب نوع خدمتی که ارایه می نمایند به عنوان مرکز مجاز درمان و کاهش آسیب‌ تعیین شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر مراکز کاهش آسیب بهزیستی، در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یک مرکز گذری کاهش آسیب‌ سوءمصرف مواد در سراوان و یک مرکز سیار کاهش آسیب‌ (موبایل سنتر)در زاهدان در حال خدمات رسانی به معتادینی که قادر یا حاضر به ترک دائم نیستند و یا برای بهبود بازتوانی معتادان سخت دسترس، بی خانمان و ارتقاء مداخلات مورد نیاز این گروه اقدام های حمایتی، بهداشتی و پیشگیری و درمان انجام می دهند.

وی با اشاره به این موضوع که مصرف موادمخدر موجب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و افراد می شود، افزود: خوشبختانه در بیشتر مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روانشناسان بالینی حضور دارند و خدمات سلامت روان به مردم ارائه می کنند و در محلات حاشیه شهر نیز مداخلات اجتماع محور با حضور روانشناسان بالینی مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.

سالارزهی مسئول مرکز جامع بنیاد صحرای سبز زاهدان نیز گفت: این مرکز با هدف درمان اختلال سوء مصرف مواد به متعادان ﻣﺘﺠﺎﻫﺮ ﮐﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﻰ رﺳﯿﺪﮔﻰ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻫﺎی زﯾﺴﺘﻰ ﺧﻮد را ﻧﺪارد بصورت کاملا رایگان، خدمات بهداشتی، آموزش خود مراقبتی و خود یاری، مشاوره روانشناسی، همیاری درمان بیماری اعتیاد، سواد آموزی و مهارت آموزی را ارائه می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha