• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110301796
  • خبرنگار : 71610

سفر هیات نظامی رژیم صهیونیستی به آمریکا برای خرید سلاح

سفر هیات نظامی رژیم صهیونیستی به آمریکا برای خرید سلاح

منابع رسانه‌ای عبری‌زبان از ورود یک هیات نظامی صهیونیستی به آمریکا با هدف خرید فوری تسلیحات از واشنگتن خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، شبکه عبری «کان» گزارش داد که یک هیات نظامی رژیم صهیونیستی وارد واشنگتن شده تا درباره انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی «فوری» برای ادامه جنگ علیه نوار غزه رایزنی کند.

طبق این گزارش، قرار است که این اعضای این هیات با مقاماتی در ارتش و بخش صنایع نظامی و دفاعی آمریکا دیدار و گفت‌وگو کنند. این شبکه عبری‌زبان گزارش داد: هدف از این سفر انعقاد معامله فوری خرید سلاح به منظور جلوگیری از کمبود مهمات و سلاح برای ادامه جنگ در غزه است.

این شبکه درباره جزئیات این معامله نیز گزارش داد: این هیات درصدد انعقاد یک معامله بزرگ است که شامل تأمین هزاران مهمات برای هواپیماهای جنگی، از جمله موشک و بمب، تانک و گلوله‌های توپخانه، خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی بیشتر است تا به ارتش اسرائیل اجازه دهد که علاوه بر جنگ احتمالی در لبنان، به جنگ غزه ادامه دهد.

طبق این گزارش، هیات رژیم صهیونیستی به ریاست «ایال زامیر» مدیرکل وزارت جنگ و «ایال هارئیل» رئیس بخش برنامه‌ریزی ارتش این رژیم، تلاش خواهند کرد تا عملیات خرید هواپیماها و بالگردهای جنگی را برای تل‌آویو آغاز کنند و  پیش‌بینی می‌شود این روند چند سال ادامه یابد.

رژیم صهیونیستی از حمایت نظامی قابل توجه آمریکا برخوردار است و اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور در جریان جشنی در کاخ سفید به مناسبت یکی از اعیاد یهودیان در ماه دسامبر که گفته بود کشورش به حمایت نظامی از تل‌آویو تا زمان «نابودی» حماس ادامه خواهد داد، گواه روشنی بر این حمایت بی‌حد و حصر و دست داشتن واشنگتن در کشتن انسان‌های بی‌گناه در نوار غزه است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha