• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402110301920
  • خبرنگار : 30147

بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی در سبزوار ضبط و معدوم‌سازی شد

بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی در سبزوار ضبط و معدوم‌سازی شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۴۶۲ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی در سبزوار ضبط و معدوم‌سازی شد.

برات‌الله زیدآبادی در گفت و گو با ایسنا از انجام بیش از ۷۰۰۰ بازدید از واحدهای صنفی تحت نظارت دامپزشکی سبزوار توسط کارشناسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: طی این مدت ۷۱۷۷ بازدید از رستوران‌ها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی، واحدهای صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی، خودروهای حمل فراورده و کشتارگاه‌های دام و طیور انجام شده است.

وی ضمن اشاره به حجم بالای مصرف فراورده‌های خام دامی در سبد غذایی مردم اظهار کرد: از جمله وظایف قانونی و مهم دامپزشکی، تضمین سلامت فراورده‌های خام دامی در مرحله تولید، توزیع، نگهداری و عرضه است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: کارشناسان نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی سبزوار به صورت مستمر بر عملکرد این واحدها نظارت دارند و این مهم را به انجام می‌رسانند و با تضمین سلامت مواد غذایی به جلوگیری از بروز بیماری‌ها از طریق غذا کمک شایانی می‌کنند.

وی در همین راستا افزود: کارشناسان واحد نظارت از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱۷۷ مورد بازدید از مراکز عرضه، کارخانجات خوراک دام و طیور، مراکز جمع‌آوری شیر و لبنیات سنتی، خودروهای حمل فراورده‌های خام دامی انجام داده‌اند که این بازدیدها منجر به ۱۲۰ مورد نمونه‌برداری،۵۱۷ مورد تذکر بهداشتی، ۱۲ هزار و ۴۶۲ کیلوگرم ضبط و معدوم‌سازی فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ۶۳ مورد ارجاع به مراجع قضایی شده است.

دکتر زیدآبادی تاکید کرد: انتظار می‌رود شهروندان انواع فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز و مورد تأیید اداره دامپزشکی خریداری کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مشخصات کامل تولید کننده و به مهر و برچسب نظارتی دامپزشکی توجه کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha