• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110301983
  • خبرنگار : 50039

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان عنوان کرد:

مسئولیت خطیر پدرانه در جنگ ترکیبی دشمنان/ شناساندن سیره امام علی (ع) به فرزندان

مسئولیت خطیر پدرانه در جنگ ترکیبی دشمنان/ شناساندن سیره امام علی (ع) به فرزندان

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه باید تلاش شود تا شخصیت پدرانه را به شخصیت متعالی امام علی (ع) نزدیک کرد تا تربیت صحیح باشد، افزود: قطعاً نونهالان، کودکان و نوجوانان بیش از هر فرد دیگری از والدین خود نقش می‌پذیرند.

دکتر سیدعلی طاهری در گفت وگو با ایسنا ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت اماام علی (ع) و روز پدر، به نقش مهم، بی‌بدیل و خطیر والدین به خصوص «پدر» در جامعه اسلامی اشاره و اظهار کرد: این اتفاق وزین که روز میلاد نخستین امام شیعیان به عنوان «روز پدر» نامگذاری شده، مسئولیت را برای همه پدران سرزمینی که باورهای دینی بسیار قوی دارد، سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا شخصیت مردانه به شخصیت متعالی امام علی (ع) نزدیک شود، ادامه داد: حتماً این مسیر بسیار طولانی است و باید با توجه ویژه به فرامین دین مبین اسلام و مطالعه سیره و زوایای زندگی این شخصیت بزرگوار، ذات و عمل خود را با معنویات آمیخته کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه باید شخصیت امام علی (ع) را بیشتر بشناسیم، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های کشور ما بسنده کردن به مراسم‌های جزئی در یک بازه زمانی کوتاه و مناسبتی است که باید این روش را با توجه ویژه و دایمی به سبک زندگی این امام بزرگوار و جایگاه ایشان در میان مسلمانان تغییر دهیم.

وی راه‌اندازی جنگ ترکیبی، به خصوص جنگ فرهنگی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای برهم زدن بنیان خانواده‌ها راه‌اندازی کرده‌اند را بسیار خطرناک دانست و توضیح داد: والدین باید نسبت به همه ابزار این جنگ همه جانبه آگاهی داشته باشند و در این میان «پدر و مادر» هر کدام به نوبه خود نقش مراقبت و محافظت از فرزندان را در مقابل این توطئه‌ها ایفا کنند.

طاهری اثرگذاری با عمل به فرامین دین مبین اسلام و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: قطعاً نونهالان، کودکان و نوجوانان بیش از هر فرد دیگری از والدین خود نقش می‌پذیرند و اگر اعمال والدین آنها با دین عجین باشد، بی‌شک نتایج مثبتی در تربیت فرزندان خواهد داشت.

وی توجه ویژه پدر به نحوه زندگی امام علی (ع) را تسهیل‌کننده رویه تربیتی فرزندان برشمرد و یادآور شد: همیشه شأن، جایگاه و نقش «پدر» برای فرزندان بسیار مهم بوده و اگر روش تربیتی پدر الگو گرفته از امام علی (ع) باشد، ماحصل آن تحویل فرزندان صالح به جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha