• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402110302020
  • خبرنگار : 50130

حضور مردم در انتخابات بر تغییر دیدگاه‌ها نسبت به کشور تاثیرگذار است

حضور مردم در انتخابات بر تغییر دیدگاه‌ها نسبت به کشور تاثیرگذار است

ایسنا/کردستان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان، گفت: امروز نگاه بسیاری از جوامع به انتخابات این دوره در ایران دوخته شده است؛ بر همین اساس حضور پر شور مردم می تواند بر تغییر این دیدگاه ها تاثیر گذار باشد.

محمد رضایی امروز سه‌شنبه در همایش نقش احزاب و رسانه ها در انتخابات که در سالن اجتماعات صدا وسیمای مرکز کردستان برگزار شد، در هر رشته و مبحثی عده ای خاص و عده ای عوام هستند، اظهار کرد: نکات و مفاهیم مباحث اجتماعی و صاحت های سیاسی باید به جامعه منتقل شود.

وی افزود: در بحث انتخابات که جامعه با آن رو به رو است نیز نکات و مفاهیم باید به صورت خاص و عوام در جامعه انتقال یابد، که شیوه بیان و نوع کالای ارتباطی این امر، مهم و قابل تامل است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان، با بیان اینکه در جامعه امروز اهداف سیاسی و مرجعیت رسانه ها بیشتر از گذشته است، عنوان کرد: امروز تحلیل کارآمدی امورات بسیار مهم است و نسل جدید با استفاده از ظرفیت فناوری مسائل را پذیرش می کنند.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات خود مردم آغازگر و مجری انتخابات در کشور هستند به گونه ای که هیات اجرایی متشکل از هشت نفر از معتمدان هر شهر است.

به گفته رضایی، در اجرا هم مسئولیت اصلی انتخابات بر عهده خود مردم است.

وی از پیش بینی استقرار حدود ۲ هزار صندوق اخذ رای در استان کردستان خبر داد و گفت: بررسی صلاحیت ها توسط همان هشت نفر منتخب هیات اجرایی انجام شده و هیات نظارت و شورای نگهبان هم در صورت پیش آمدن مشکلات احتمالی ورود می کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان، بیان کرد: امید است انتخابات سالم و امنی در استان کردستان برگزار شود؛ کشور ما در منطقه ای قرار گرفته که با فضایی ناآرام و حضور نیروهای فراملیتی مواجه است و در دل این دریای نامتلاطم، جمهوری اسلامی ایران باثبات در منطقه ایستاده است که یکی از مولفه های قدرت آن به پشتوانه مردمی بر می گردد.

وی در ادامه، یکی از نمادهای دموکراسی جوامع را حضور مردم در پای صندوق های رای ذکر کرد و افزود: امروز در جوامع غربی هم با وجود تکنولوژی و فناوری های زیاد صندوق های رای را حذف نمی کنند و حضور مردم در انتخابات را مهم می دانند.

رضایی، تاکید کرد: امروز نگاه بسیاری از جوامع به انتخابات این دوره در ایران دوخته شده است؛ بر همین اساس حضور پر شور مردم می تواند بر تغییر این دیدگاه ها تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha