• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110302071
  • خبرنگار : 71610

نهاد حقوق‌بشری: اسرائیل به فلسطینی‌ها در صف دریافت کمک هم رحم نمی‌کند

نهاد حقوق‌بشری: اسرائیل به فلسطینی‌ها در صف دریافت کمک هم رحم نمی‌کند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی از گوشه دیگری از جنایات وحشیانه تل‌آویو و هدف قرار دادن فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی حتی در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه فاش کرد، ارتش رژیم اشغالگر در فصل جدیدی از نسل کشی مداوم علیه ساکنان غزه، عمدا فلسطینی‌ها را در حالی که منتظر دریافت کمک بودند در جنوب شهر غزه هدف قرار داد و باعث شهادت و زخمی شدن آنها شد.

طبق گزارش شبکه المسیره، در بیانیه این نهاد حقوق بشری که روز سه‌شنبه منتشر شده، آمده است: اسرائیل از گلوله‌های توپخانه‌ای برای هدف قرار دادن صدها غیرنظامی که در جاده صلاح‌الدین در جنوب شرقی شهر غزه جمع شده بودند و منتظر کامیون‌های حامل کمک‌های محدود سازمان ملل بودند استفاده کرد که تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشت.

طبق این بیانیه، تیم‌های میدانی دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه ادامه شلیک گلوله‌ها و توپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی و استفاده از پهپادها برای هدف قرار دادن و کشتن صدها غیرنظامی را که با وجود خطر شدید به امید دریافت سهمیه‌های محدود کمک تجمع کرده بودند، مستند کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه گزارش شده است: ارتش اسرائیل نه تنها از گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده است، بلکه همچنان به کشتار و هدف قرار دادن آنها ادامه می‌دهد.

این نهاد به نقل از یک فلسطینی ۴۶ ساله اعلام کرد: من پنج فرزند دارم که بیش از یک ماه است گرسنه هستند و آرد نداریم، هر روز کمی برنج می‌خوریم و وقتی شنیدم کمک آرد در راه است، ۱۳ کیلومتر راه رفتم، اما از حمله ارتش اسرائیل غافلگیر شدم، هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتیم و چند تن کشته و مجروح شدند، من زنده ماندم، اما نتوانستم آرد دریافت کنم.

طبق این گزارش، حدود ۴۰۰ هزار فلسطینی همچنان در شمال دره غزه زندگی می‌کنند و به دلیل محاصره خفه کننده و ممانعت از رسیدن هر گونه کمک به منطقه در قحطی واقعی به سر می‌برند و حتی برخی از آنها مجبور شدند خوراک دام را آسیاب کرده و با ذرت مخلوط کرده و خمیر درست کرده و بخورند. برخی نیز ناگزیر به خوردن برگ درختان می‌شوند.

حقوق بشر اروپا – مدیترانه همچنین اعلام کرد: اسرائیل از گرسنگی به عنوان ابزار جنگ و فشار سیاسی علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند که در زمره جنایت نسل کشی قرار می‌گیرد و مستلزم اقدامات فوری برای قادر ساختن فلسطینی‌ها به تهیه غذا بدون هیچ مانعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha