• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402110302130
  • خبرنگار : 50177

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه در کشور فعال هستند

۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه در کشور فعال هستند

ایسنا/لرستان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه سه‌هزار و ۸۰۰ کتابخانه در کشور فعال هستند، گفت: به لحاظ تعداد کتابخانه در دنیا جزو ۲۰ کشور و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

مهدی رمضانی امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در جوار مصلی شهر قرار دارد که یک رابطه پایدار بین مساجد و کتابخانه‌ها بوجود آورده و مسجد محوری در حوزه کتابخوانی را تحقق بخشیده است.

وی با بیان اینکه ایران دارای ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه فعال است و از این حیث حائز رتبه نخست منطقه است، بیان کرد: پس از ایران کشور ترکیه با یک هزار و ۶۰۰ کتابخانه در جایگاه دوم منطقه قرار دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه خدمات جدید در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه شده است، تصریح کرد: ارائه خدمات و دسترسی عموم، مدنظر کتابخانه‌ها و دیگر نهادهاست که باید بر این اساس تلاش کنیم.

رمضانی با بیان اینکه علاوه بر ضرورت توجه به روستاها، جامعه عشایری نیز باید مورد توجه قرارگیرد، گفت: همچنین تقویت کتابخانه‌های مسجد و مدارس در اولویت است چراکه تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی دارند.

وی با اشاره به برقراری زنگ کتابخوانی در مدارس گفت: مقام معظم رهبری همواره بر کتاب و کتابخوانی تاکید دارند که تا رسیدن به نقطه تمدن کتابخوانی مدنظر رهبری فاصله داریم، اما وضع وخیم نیست و ایران از لحاظ شبکه کتابخانه‌ها بین ۲۰ کشور برتر جهان محسوب می‌شود.

در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان نیز با اشاره به اهمیت و توجه به فضای مطالعه و کتابخوانی گفت: پیشرفت در همه عرصه‌ها نیازمند اجرای برنامه‌های زیربنایی در حوزه کتاب است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با بیان اینکه در دو سال اخیر گام‌های خوبی در خصوص کتابخوانی برداشته شده اما باید برای رسیدن به قله و نقطه آرمانی باید تلاش کرد، افزود: با توجه به نیاز مبرم به کتاب در مدارس حوزه علمیه لرستان، با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که رفع این مشکل ضروری است همچنین عقب ماندگی شهرستان‌های استان در حوزه کتابخانه‌ای باید در دولت انقلابی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، دیدار با استاندار لرستان، نشست با کتابداران، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از برنامه‌های سفر یک روزه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این استان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha