• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402110302131
  • خبرنگار : 50300

رئیس مرکز آزفا دانشگاه خبر داد

برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز برای جذب فارسی‌آموز از ارمنستان

برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز برای جذب فارسی‌آموز از ارمنستان

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به فعالیت این مرکز با آموزش بیش از ۱۰۰ زبان آموز، از برنامه‌ریزی برای پذیرش دانشجو از کشور ارمنستان از سال آینده خبر داد.

دکتر داوود پورمظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های نیمسال اول مرکز آزفا اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پس از یک سال وقفه، ۱۰۰ فارسی‌آموز عراقی در مرکز آزفا جذب شدند. این زبان‌آموزان یک نیم‌سال زبان‌آموزی را گذراندند و تا خردادماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با هدف آموزش تصحیح نسخ خطی ویژه علاقه‌مندان کشورهای آسیای میانه، برنامه‌ای طراحی شده بود و داوطلبان و علاقه‌مندانی از کشورهای مختلف ثبت‌نام کردند اما با توجه به اینکه تقاضا دیر به دست ما رسید و از سوی دیگر امور کنسولی زمان‌بر است و ممکن بود که جذب داوطلب به فصل گرمای اهواز برسد بنابراین، این برنامه اجرا نخواهد شد.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: علاوه بر ۱۰۰ زبان‌آموز عراقی، در حال حاضر یک دانشجو از کشور ترکیه در حال گذراندن در دوره آموزش زبان فارسی است.

وی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی این مرکز، عنوان کرد: در حال رایزنی با یکی از دانشگاه‌های ایروان هستیم و اسفندماه سال جاری میزبان نماینده‌ای از این دانشگاه خواهیم بود و در راستای افزایش مناسبات علمی و فرهنگی، امیدواریم از سال آینده پذیرای دانشجویانی از کشور ارمنستان باشیم.

پورمظفری با اشاره به دلیل اجرا نشدن مدارس فصلی این مرکز بیان کرد: امسال مدارس فصلی برگزار نشدند و علت اصلی آن کمبود نیروی مدرس بود؛ احتمالا سال آینده مجددا مدارس فصلی آموزش زبان فارسی برپا خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha