• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110302168
  • خبرنگار : 71588

حماس: هرگونه توافقی باید شامل توقف کامل تجاوزات باشد

حماس: هرگونه توافقی باید شامل توقف کامل تجاوزات باشد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که هرگونه توافقی باید شامل توقف کامل تجاوزات و حملات باشد.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» خاطرنشان کرد که هدف از پیشنهادات آتش‌بس که مطرح شده، کاهش میزان خشم ساکنان اراضی اشغالی است.

ابوزهری تاکید کرد که هرگونه توافقی باید شامل آتش‌بس فراگیر در غزه و خروج نیروهای رژیم صهیونیستی از این باریکه باشد. حماس آماده بررسی هرگونه پیشنهاد یا درخواست در رابطه با جنگ است، اما این امر تنها با توقف جنگ صورت می‌گیرد.

سخنگوی جنبش حماس همچنین تصریح کرد که این جنبش هر روز طرح‌ها و پیشنهاداتی در خصوص معامله تبادل اسرا دریافت می‌کند، اما رژیم صهیونیستی آن را از بین می‌برد.

رسانه‌های عبری شامگاه دوشنبه محتوای پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را منتشر کردند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود پس از تغییر موضع حماس، مذاکرات پیرامون دستیابی به یک توافق جدید برای تبادل اسرا بر اساس ابتکار رژیم صهیونیستی در حال پیشرفت است.

آکسیوس هم به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرد رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است به منظور آزادی همه اسرای صهیونیستی جنگ غزه به مدت ۲ ماه متوقف شود.

این وبگاه خبری گزارش کرد براساس این ابتکار عمل در مرحله اول، زنان و مردان بالای ۶۰ سال آزاد می‌شوند. در مرحله دوم سربازان و نظامیان بالای ۶۰ سال آزاد خواهند شد.

آکسیوس گزارش کرد: اسرائیل و حماس پیشاپیش بر سر تعداد اسیران فلسطینی که قرار است آزاد شوند به توافق خواهند رسید و سپس درباره آنها مذاکره خواهند کرد.

طبق گزارش این وبگاه خبری، رژیم صهیونیستی هرگز با پایان یافتن جنگ و آزادی همه ۶۰۰۰ زندانی فلسطینی موافقت نخواهد کرد اما در صورت موافقت حماس با ابتکارعمل، بخش زیادی از این زندانیان را آزاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha