• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110302226
  • خبرنگار : 50037

کسب رتبه دوم استان همدان در کاهش تصادفات

کسب رتبه دوم استان همدان در کاهش تصادفات
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از کسب رتبه دوم استان در کاهش تصادفات جاده‌ای در سطح کشور خبر داد.

مهرداد آهکی سه‌شنبه ۳ بهمن در دیدار با فرماندار رزن، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز، روکش آسفالت و خط کشی، روشنایی و افزایش تعداد سامانه ثبت تخلفات در سال‌جاری استان همدان در بحث کاهش تصادفات رتبه دوم کشور را کسب کرد و تا پایان سال‌جاری با روند اقداماتی که در حال انجام است، سعی داریم رتبه اول را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه استان همدان با ۹۹ سامانه ثبت تخلفات رتبه اول کشور را داشته و دارد، افزود: این تعداد سامانه را در سال‌جاری با ۳۳ سامانه دیگر به ۱۳۱ سامانه افزایش داده‌ایم که این امر در کاهش تصادفات از نقش مؤثری برخودار است.

آهکی با اشاره به اینکه سال گدشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح استان همدان انجام شد، ادامه داد: در سال‌جاری برش استانی سازمان راهداری در همدان انجام ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت بود که با انجام ۵۰۴ کیلومتر آسفالت‌ریزی، ۲۸۰ برابر بیشتر از تعهد خود در این رابطه کار انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: همدان جزو پنج استان سطح ‌کشور بوده که موفق به دریافت بیشترین سهم اعتبار ملی به ملبغ ۱۵۵ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز شده است.

آهکی با اشاره به اینکه همدان برای رفع ۵۲ نقطه حادثه‌خیز خود موفق به دریافت اعتبار شد که قرار بود ۲۱ نقطه در سال‌جاری و ۳۱ نقطه در سال آینده اصلاح شود، گفت: طی سال‌جاری ۲۱ نقطه حادثه‌خیز شناسایی و هدفگذاری شده، اصلاح شد و تا پایان سال‌جاری نیز  ۱۰ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز اصلاح و رفع می‌شود که هم‌اکنون این ۱۰ نقطه موردنظر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با استفاده از ماشین‌آلات راهداری نسبت به این امر اقدام کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به ۳۳۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها و محورهای سطح استان همدان توسط راهداری و نیز نصب ۱۸۰۰ روشنایی جدید یادآور شد: در بحث احداث و نصب روشنایی تمامی روشنایی گردنه اسدآباد انجام شد.

فرماندار رزن هم با بیان اینکه با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان نقاط حادثه‌خیز شهرستان اصلاح و مشکل آن مرتفع شد، گفت: رزن دارای ۱۷ نقطه حادثه‌خیز ثبتی و رسمی در پلیس‌راه و راهداری بود که با اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی و شهرستانی تمامی این نقاط اصلاح شده و تنها سه نقطه باقی مانده که اصلاحشان در دست پیگیری بوده و با این اقدام آمار تصادفات منجر به فوت و جرح شهرستان کاهشی شده است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان عملکرد خوبی در رزن داشته است و حتی پنج کیلومتر از طریق ماشین‌آلات خود در سطح شهرستان راه‌سازی انجام داده است، اظهار کرد: در بحث اعتبارات نیز این اداره یکی از اداراتی است که بیشترین اعتبار را بعد از بنیاد مسکن اختصاص داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۸۶۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به شهرستان رزن تصریح کرد: در بین شهرستان‌های استان همدان بالاترین اعتبارات سفر براساس شاخص و سرانه‌های رزن به این شهرستان اختصاص داده شده است.

غفاری‌آثار اضافه کرد: شهرستان رزن دارای ۲۷ پروژه نیمه‌تکمیل و راکد باقی مانده از سال‌های گذشته بود که در دولت سیزدهم با پیگیری‌های لازم در سفر ریاست جمهوری به این پروژه‌ها اعتبار تخصیص داده شد و در حال حاضر صددرصد این پروژه‌ها فعال و در حال اجرا است. 

وی افزود: بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن خودمالکی و نهضت ملی مسکن در سطح شهرستان در حال احداث است و در این طرح برای تمام خانواده‌های سه فرزندی و چهار فرزندی زمین رایگان داده می‌شود.

غفاری‌آثار بیان کرد: تبیین و بیان اقدامات انجام شده نظام و دولت برای مردم از نقش مؤثری در امیدآفرینی در جامعه و نیز ترغیب و تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات برخودار خواهد بود.

دور برگردان شهرک صنعتی و واحدهای پیرامونی آن، توجه به راه چایان، دور برگردان روستای امیریه و توجه به روشنایی آن، تقدیر از انجام راه و مسیر روستای چهاربلاغ و تخت، توجه به ورودی رزن و نیز موضوع انتقال راهداری رزن و ماشین‌آلات آن با تأمین زمین مناسب به محل مناسب‌تر از دیگری مواردی بود که در این جلسه فرماندار رزن به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha