• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402110302261
  • خبرنگار : 71560

رضوانی: هیچ اختلافی بین مجلس و دولت در خصوص منابع و مصارف بودجه وجود ندارد

رضوانی: هیچ اختلافی بین مجلس و دولت در خصوص منابع و مصارف بودجه وجود ندارد

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ کل کشور تاکید کرد: با تفاهمی که در نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق بین مجلس و دولت صورت گرفت، هیچ اختلافی بین مجلس و دولت در خصوص منابع و مصارف بودجه وجود ندارد.

غلامحسین رضوانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مباحث مطروحه در خصوص افزایش سقف اعتبارات بودجه ای از سوی مجلس، بیان کرد: طبیعتا دولت و مجلس هم دیدگاه های مشترکی داشته و هم در مواردی تفاوت دیدگاه وجود دارد. مسلما هم مجلس و هم دولت خیر و صلاح کشور را می خواهند و هدف این است که با تفاهم و همکاری مشکلات کشور را حل کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه بودجه باید تراز باشد و مصارف دقیقا باید به اندازه منابع باشد، یک ضرورت بوده و بحث اختلافی نیست که هر کدام از طرفین دیگری را متهم کنند که به دنبال ایجاد کسری منابع هستند. در لایحه اولیه بودجه که به مجلس ارائه شد، برخی موارد مورد غفلت قرار گرفته بود مانند بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان. توجیه دولت در این زمینه کمبود منابع بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه توافق بین مجلس و دولت ایجاد شد. منابع با تفاهم بین مجلس و دولت به اندازه مصارف پیش بینی شد. بنابراین در حال حاضر نه دولت مدعی است که مجلس در بودجه کسری ایجاد کرده است و نه نگاه مجلس ایجاد کسری است. با تفاهم صورت گرفته بین مجلس و دولت اختلافی در پیش بینی منابع و مصارف بودجه وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد:  الفبای بودجه ریزی این است که مصارف به اندازه منابع باشد. هیچ مشکلی از این جهت بین مجلس و دولت وجود دارد. با تفاهمی که در نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق بین مجلس و دولت صورت گرفت، هیچ اختلافی بین مجلس و دولت در خصوص منابع و مصارف بودجه وجود ندارد و این بودجه با تفاهم کامل نهایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha