• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110302337
  • خبرنگار : 71612

سفارش ۲۲۰ هزار گلوله توپ از سوی ناتو برای اوکراین

سفارش ۲۲۰ هزار گلوله توپ از سوی ناتو برای اوکراین

ائتلاف نظامی ناتو سفارشی به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو برای دستیابی به ده‌ها هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری مورداستفاده ارتش اوکراین منعقد کرده است.

به گزارش ایسنا، به گفته ژنرال پیر شیل، رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش فرانسه، از زمان جنگ در اوکراین، توپخانه به «ملکه نبردها» تبدیل شده است. در مواجهه با روسیه، نیروهای مسلح اوکراین هر روز از هزاران گلوله به‌ویژه گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری استفاده می‌کنند.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، این کالیبر که در توپ‌های سزار استفاده می‌شود، دچار کمبود است. تولیدکنندگان اروپایی شامل Rheinmetall آلمانی، Nexter فرانسوی، BAE Systems انگلیسی و Nammo نروژی با سرعت اجباری در حال تولید هستند. ناتو برای سرعت‌بخشیدن به این حرکت، دستور خرید ۲۲۰ هزار گلوله از این مهمات را به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو منعقد کرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از کشورهای ناتو خواست تا برای افزایش تولید خود قراردادهایی امضا کنند و گفت: «جنگ روسیه در اوکراین به نبردی برای مهمات تبدیل شده است.»

وی همچنین تأکید کرد که در این مرحله هیچ تهدید قریب‌الوقوعی برای ناتو نمی‌بیند، در شرایطی که اوکراین سومین سال جنگ خود را از ماه آینده از زمان تهاجم روسیه به این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تجربه می‌کند.

استولتنبرگ به مطبوعات اطمینان داد: «ما هیچ تهدید مستقیم یا قریب‌الوقوعی علیه هیچ کشور متحد ناتو نمی‌بینیم و البته آنچه روسیه انجام می‌دهد را از نزدیک زیر نظر داریم.»

چند هفته است که اوکراین درباره کمبود مهمات هشدار داده است.

رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه اظهار داشت: «کمبود مهمات یک مشکل بسیار واقعی و فوری است که نیروهای مسلح ما در حال حاضر با آن مواجه هستند.»

ناتو در تلاش است تا توانمندی‌های دفاعی و ذخایر خود را تقویت کند تا بتواند به اوکراین کمک بیشتری کند. در ابتدای ژانویه، این اتحاد اعلام کرد که چندین کشور متحد، از جمله آلمان و اسپانیا، قراردادی را برای دستیابی به ۱۰۰۰ موشک پاتریوت که در دفاع ضدهوایی استفاده می‌شوند، به ارزش تقریبی ۵.۵ میلیارد یورو امضا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha