• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402110302463
  • خبرنگار : 71234

بند مربوط به اختصاص ۷۵ همت برای حمایت از اشتغال به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

بند مربوط به اختصاص ۷۵ همت برای حمایت از اشتغال به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

بندی از لایحه بودجه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن با هدف حمایت از اشتغال در چارچوب مصوبات شورای عالی اشتغال معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا می کرد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت ظهر امروز و در جریان بررسی بخش هزینه لایحه بودجه ۱۴۰۳، جز ۴ بند ب مربوط به مصارف منابع پیش بینی شده برای حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رسد تولید ملی تبصره ۲ این لایحه را بررسی کردند.

تصویب این بند به دلیل مغایرت با برنامه توسعه احتیاج به دو سوم رای مجلس را داشت که نتوانست از مجلس رای لازم را کسب کند لذا برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در این جز آمده است: «با هدف حمایت از اشتغال در چهارچوب مصوبات شورای عالی اشتغال، معادل ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جزء (۸) منابع بند (الف) این تبصره براساس قوانین مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال، سازمان بهزیستی کشور معادل ۱۵۰ هزار میلیارد ریال، بنیاد شهید و امور ایثارگران معادل ۷۰ هزار میلیارد ریال، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال، صندوق نوآوری و شکوفایی معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال، سازمان بسیج سازندگی معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال و بنیاد علوی  معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال اختصاص می‌یابد. 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است سهم بانکها از تامین منابع مالی جزء (۸) منابع بند الف این تبصره را ظرف یک ماه پس از لازم الاجراشدن این قانون مشخص نماید. نهادهای موضوع این جزء می توانند در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرائی استانی نسبت به تلفیق منابع در اختیار خود و در اختیار استانها اقدام نمایند و شورای عالی اشتغال مجاز است مانده سهیمه جذب نشده اشخاص ذکر شده در این بند را به اشخاصی که سهیمه خود را جذب نموده آمد اختصاص دهد.

منابع مالی جز ۸ بند الف تبصره ۲ در بخش درآمدی این گونه تصویب شد که ۱۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه منابع بانکی آن اختصاص پیدا می کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha