• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110302495
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان عنوان کرد

تقویت گردشگری آب با افتتاح سد سیجوال بندرترکمن

تقویت گردشگری آب با افتتاح سد سیجوال بندرترکمن

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه سد سیجوال نقش مهمی را در تأمین آب مورد نیاز آبزی‌پروری و کشاورزی دارد، افزود: افتتاح سد مذکور گامی مثبت در تقویت صنعت گردشگری آب است.

علی‌محمد زنگانه ظهر سه‌شنبه، سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح سد مخزنی سیجوال از توابع شهرستان بندرترکمن، اظهار کرد: در استان گلستان موضوعات مرتبط با زهکشی و پروژه‌هایی که تهدید سیلاب‌ها را تبدیل به فرصت می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تقویت برنامه‌های آبزی‌پروری و دیگر پروژه‌های مرتبط با شیلات از دیگر اهداف است، ادامه داد: احداث سد مخزنی سیجوال یکی از پروژه‌هایی بوده که برای هدایت سیلاب های رودخانه قره‌سو به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه برای سیراب کردن این سد کانالی احداث شده است، افزود: با بهسازی صورت گرفته، ظرفیت این سد به پنج برابر افزایش یافته که علاوه بر ذخیره‌سازی منابع آبی برای استفاده در حوزه آبزی‌پروری و حوزه کشاورزی نیز استفاده خواهد شد.

وی تقویت صنعت گردشگری آب را از دیگر اهداف احداث سد سیجوال برشمرد و خاطرنشان کرد: طبیعت بی‌نظیر و بکر این سد که حدود ۳۹ هکتار است، قابلیت خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید در برنامه توسعه استان قرار گیرد.

زنگانه پرهیز از توزیع اعتبارات در یک نقطه گلستان و توزیع عادلانه آن در اقصی نقاط استان را راهکار برون رفت از رکود اقتصادی و زمینه سازی برای توسعه، عمرانی و آبادانی منطقه دانست و تصریح کرد: افتتاح این سد در ارتقای معیشت اهالی این منطقه بسیار تأثیرگذار است.

وی سرکشی و بازدید میدانی به ۳۷ شهر استان را از برنامه‌های ویژه استانداری عنوان کرد و گفت: در این سفرها مشکلات بررسی و با معتمدین دیدار و نظام مسائل پیشنهادی به عنوان مصوبه مطرح و پیگیری می‌شود.

وی عزم دولت سیزدهم را به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و توضیح داد: در استان هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام وجود داشت که به ۸۰۰ پروژه کاهش یافته و منتج به نتیجه شدن دیگر پروژه‌های نیز با جدیت در حال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha