• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402110402683
  • خبرنگار : 50180

/دوازدهمین انتخاب/

امام جمعه سنقروکلیایی: مجلس با وضع قوانین اثرگذار می‌تواند موجب اعتلای کشور شود

امام جمعه سنقروکلیایی: مجلس با وضع قوانین اثرگذار می‌تواند موجب اعتلای کشور شود

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه سنقروکلیایی گفت: برای ادامه پرشتاب راه انقلاب به "مجلس قوی" نیاز داریم.

حجت الاسلام الله‌رضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش مهم مجلس در اداره کشور، گفت: مجلس نقش و جایگاه مهمتری نسبت به قوه مجریه و قوه قضاییه دارد، چون مجلس وظیفه قانون گذاری را بر عهده دارد و با این کار مسیر حرکت کشور را مشخص کرده و دولت موظف به اجرای این قوانین است. همچنین قوه قضاییه هم بر مبنای قوانین مصوب مجلس کار می کند.

 امام جمعه سنقروکلیایی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس، افزود: مجلس در کنار قانونگذاری، بر عملکرد دولت هم نظارت دارد و در مواردی که دولت از اهداف و کارکردهای خود فاصله بگیرد، می‌تواند با ابزارهایی مثل تذکر، سوال و استیضاح ورود کند.

وی در ادامه‌ با بیان اینکه برای ادامه راه انقلاب به مجلس قوی نیاز داریم، گفت: دستیابی به مجلس قوی با انتخاب نمایندگان توانمند شدنی است، چون  مجلس در صورت برخورداری از نمایندگان قوی می تواند با تصویب قوانین مورد نیاز کشور زمینه‌های رشد و اعتلای کشور و نیز ایجاد رفاه و آرامش مردم را فراهم کرده و در عین حال زمینه ساز اقتدار بیشتر نظام شود.

 اکبری با تاکید بر اینکه مجلس به نمایندگانی از همه تخصص‌ها نیاز دارد، گفت: اگرچه در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی داریم، حضور چهره‌های اقتصادی توانمند در بین نمایندگان می‌تواند در حل مسائل و چالش های اقتصادی تاثیرگذار باشد، اما باید توجه داشته باشیم که نیازهای کشور فقط نیازهای اقتصادی نیست و به نمایندگانی توانمند در همه زمینه ها نیاز داریم.

 اکبری تاکید کرد: مجلس باید در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، روابط بین الملل و ... توانمند باشد که دستیابی به این مهم می طلبد صاحبان تخصص‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های مختلفی داریم، لذا نیاز است افرادی با تخصص‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند تا بر اساس توانمندی و تخصص خود در این کمیسیون ها قرار بگیرند.

وی با اشاره به فراهم بودن امکان حضور نمایندگان مردم از هر قشر و جناحی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران فضا برای حضور همه افراد فارغ از هر قشر و جناحی در انتخابات فراهم است و همه کسانی که فکر می کنند توانایی دارند، می توانند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

امام جمعه سنقروکلیایی گفت: هرکسی که التزام به نظام داشته باشد و اقتدار و امنیت نظام برایش اهمیت داشته و به چارچوب های نظام احترام بگذارد، می تواند در انتخابات شرکت کرده و خود را در معرض رای مردم بگذارد.

اکبری در ادامه از دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس در امور اجرایی و بعضا انتصابات به عنوان یکی از نقاط ضعف مجلس یاد کرد و افزود: مجلس در عین حال که وظیفه قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دولت را دارد، حق ندارد در عمکرد دیگر قوا دخالت کند.

 وی با بیان اینکه  دخالت نمایندگان مجلس در امور دولت سبب بروز ناهنجاری و فساد می شود، تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید نظام‌مند بوده و در انتصابات قوه مجریه شامل عزل و نصب استاندار و مدیران دخالت نکنند. دخالت در این امور کار غلطی است که خلاف موازین بوده و مفسده در پی خواهد داشت و جامعه را در آینده با چالش مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha