• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402110402738
  • خبرنگار : 30057

موفقیت دو استارت‌آپ حوزه خوراک دام در جذب سرمایه

موفقیت دو استارت‌آپ حوزه خوراک دام در جذب سرمایه

دو استارت‌آپ حاضر در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری در حوزه خوراک دام و امنیت غذایی موفق به عقد قرارداد و جذب سرمایه درخواستی به مبلغ ۸.۵ میلیارد تومان شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ﺳﻠﺴﻠﻪ روﯾﺪادﻫﺎی «دوﺷﻨﺒﻪﻫﺎی اﺳﺘﺎرت‌آﭘﯽ» ﺑﺎ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺻﻨﺪوقﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ و ﻓﻨﺎوری و سرمایه گذاران خطرپذیر در ﺣﺎل ﺑﺮﮔﺰاری اﺳﺖ و ﻫﺪف آن، ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺳﺘﺎرت‌آپﻫﺎی ﺣﻮزهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاران و ﺑﻬﺮهﺑﺮداران ﺑﺎﻟﻘﻮه اﯾﻦ ﻃﺮحﻫﺎ اﺳﺖ.

از اردیبهشت ۱۳۹۹ تاکنون (دی ماه ۱۴۰۲)، ۵۰ رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی برگزار شده و ۴۲۲ استارت‌آپ با هدف جذب سرمایه در این رویدادها حضور داشته‌اند و این رویداد در حوزه خوراک دام و امنیت غذایی ۱ و ۲ به منظور سرمایه‌گذاری جسورانه، به همت صندوق نوآوری و با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه ۱۷ استارت‌آپ فعال در این حوزه با هدف جذب سرمایه مورد نیاز در محل صندوق برگزار شد.

یکی از این استارت‌آپ‌ها با طرح «تولید خوراک دام سبک (کنسانتره گوسفند پرواری) بر پایه پسماند غذایی بهداشتی» و یکی دیگر از استارت‌آپ‌ها با طرح «سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار»، موفق به عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه درخواستی شدند.

کاهش قیمت تمام‌شده خوراک دام به میزان ۴۰ تا ۴۵ درصد بدون حذف هرگونه استاندارد علمی و نیازهای دامی، تشکیل شبکه تامین‌کنندگان مکانیزه پسماندهای پرمصرف، خوش‌خوراک بودن، حذف امکان فسادپذیری، افزایش سرعت هضم، بهبود عملکرد تولیدمثل دام، افزایش مقاومت به تنش‌های محیطی (لیکوپن)، از مزایای طرح تولید خوراک دام سبک است.

سیستم مدیریت زنبورستان بیدار نیز یک راهکار مبتنی بر اینترنت اشیاء برای محافظت از کندوهای زنبور عسل و افزایش بهره‌وری و تولید آنها است. بخش سخت‌افزاری این سیستم داخل کندو قرار گرفته و اطلاعات دما، رطوبت، صدا و وزن قاب‌ها را جمع‌آوری و با استفاده از گرمایش و سرمایش، دمای داخل کندو را کنترل می‌کند.

بخش نرم‌افزاری سیستم نیز شامل سرور رایانش ابری و اپلیکیشن موبایل است که رابط کاربری زنبوردار است. هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق (Deep Learning) رفتارشناسی زنبورعسل را امکان‌پذیر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha