• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402110402790
  • خبرنگار : 71610

بیانیه الحشد الشعبی درباره حملات آمریکا به عراق

بیانیه الحشد الشعبی درباره حملات آمریکا به عراق

الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مقرهای خود را تایید و جزئیات این حملات را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان الحشد الشعبی با علی انور صبیح الساعدی که بامداد امروز در حمله ناجوانمردانه آمریکا به هنگ تیپ 45 فرماندهی عملیات الجزیره در قائم به شهادت رسید، وداع می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده‌است: ما تسلیت و همدردی صمیمانه خود را با خانواده‌های مرحوم عزیز و تمام دلبسته‌های او اعلام می‌کنیم و از پروردگار متعال می‌خواهیم که او را در رحمت قرین خود و با پیامبران، صالحین و شهدا محشور گرداند.

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی قبلا اعلام کرد که سه‌شنبه شب چند مقر آن در استان‌های «الانبار» و «بابل» مورد حمله آمریکا قرار گرفت.

در این بیانیه آمده‌است: نیروهای آمریکایی به ارتکاب جنایات علیه اعضای الحشد الشعبی ادامه می‌دهند و مواضع متعلق به فرماندهی عملیات الجزیره در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) مورد تهاجم جنایتکارانه جدیدی قرار گرفتند. در این حمله یک مقر رزمندگان ما در منطقه «السکک» در شهرستان «القائم» واقع در غرب استان الانبار هدف قرار گرفت و آسیب‌هایی نیز به چند مقر در مجاورت آن وارد شد و این درحالی بود که رزمندگان ما درحال انجام مسؤولیت خود برای حفاظت از مرزهای کشور در نوار مرزی مشترک با سوریه بودند.

الحشد الشعبی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: در این تجاوز آمریکا رزمنده «علی انور الساعدی» به شهادت رسید و دو تن از همرزمانش نیز مجروح شدند.

در این بیانیه همچنین آمده‌است: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد نیز، نیروهای آمریکایی با هدف قرار دادن ساختمان آموزشی رزمندگان ما در بخش «جرف النصر» (در استان بابل) حمله جنایتکارانه دیگری را انجام دادند که منجر به تخریب این ساختمان و آسیب وارد شدن به مقرهای مجاور آن شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع رسانه‌ای بامداد امروز نوشتند آمریکا مقرهای وابسته به الحشد الشعبی را در دو استان بابل و الانبار هدف قرار داد.

سازمان تروریستی سنتکام‌ نیز اعلام کرد در پاسخ به حملات مقاومت عراق از جمله حمله بی‌سابقه اخیر به پایگاه عین‌الاسد، سه تاسیسات متعلق به کتائب حزب‌الله و گروه‌های دیگر عراقی را هدف قرار داده‌است.

مقاومت اسلامی عراق در واکنش به حمایت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، بارها پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha