• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110402853
  • خبرنگار : 71588

هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به خطرات کوچ فلسطینیان از خان‌یونس

هشدار تشکیلات خودگردان نسبت به خطرات کوچ فلسطینیان از خان‌یونس

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار نسبت به خطرات کوچ فلسطینیان از خان یونس به رفح اعلام کرد این امر به‌مثابه جنایت جنگی است.

به گزارش ایسنا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به خطرات درخواست مقامات رژیم صهیونیستی از ساکنان خان یونس برای ترک محل سکونتشان به سمت رفح اعلام کرد این درخواست به‌مثابه جنایت جنگی است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای به جامعه بین‌المللی هشدار داد که قصد مقامات رژیم اشغالگر برای کوچاندن ملت فلسطین از اراضی و سرزمین خود آشکار شده و این مسأله با پیامدهای نامطلوبی همراه است.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی به‌ویژه دولت آمریکا خواست تا برای ممانعت از ارتکاب این جنایت بزرگ و خطرناک رژیم صهیونیستی که ناقض تمامی توافقنامه‌ها و قوانین بین‌المللی است، فورا وارد عمل شوند.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد وقت آن فرا رسیده است که دولت آمریکا و جامعه جهانی برای توقف این تجاوزات که منطقه را به این وضعیت خطرناک رسانده، اقدامی جدی اتخاذ کنند.

این نهاد همچنین اعلام کرد رهبری فلسطین برای برگزاری نشست فوری و اضطراری جهت مقابله با این جنایت خطرناک به شورای امنیت می‌رود و تشدید تنش جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی همراه با عملیات نسل‌کشی و تهدید موجودیتی مردم فلسطین، منجر به توسعه دامنه درگیری در منطقه خواهد شد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که منجر به شهادت ۲۵ هزار تن و زخمی شدن بیش از ۶۴ هزار تن دیگر شده، تجاوز روزافزون به شهر قدس و مقدسات آن، تجاوز به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های کرانه باختری و نقض قوانین بین‌المللی منجر به برقراری صلح و امنیت نخواهد شد و صلح و امنیت تنها از طریق راهکارهای سیاسی براساس راهکار تشکیل دو دولتی محق می‌شود.

در یکصد و دهمین روز جنگ در غزه اشغالگران به تشدید تجاوزات خود به شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهند و مقاومت فلسطین نیز با هدف قرار دادن نیروهای صهیونیست در محورهای مختلف به شدت به آنها پاسخ می‌دهد. در سطح بین‌المللی نیز چندین کشور در شورای امنیت خواستار پایان تجاوز به غزه و پایان دادن به رنج فلسطینیان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha