• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110402889
  • خبرنگار : 71129

هشدار آمریکا به ونزوئلا درباره بازداشت مظنونان تروریستی

هشدار آمریکا به ونزوئلا درباره بازداشت مظنونان تروریستی

وزارت خارجه آمریکا درباره آنچه «دستگیری مقام‌ها و اشخاص برجسته مردمی» توسط دولت ونزوئلا خواند، به کارکاس هشدار داد و مدعی شد این اقدام توافق لغو نسبی تحریم‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، آمریکا سال گذشته میلادی با دولت «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برای کاهش تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور در ازای برگزاری «انتخابات عادلانه و رقابتی» در این کشور آمریکای لاتین در ۲۰۲۴ و «آزادی زندانیان سیاسی» به توافق رسیده بود.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: اقداماتی از سوی کاراکاس انجام شده که با روح و مفاد توافقنامه باربادوس مغایر است و این روند عواقبی خواهد داشت. ما به مادورو و نمایندگانش تاکید می‌کنیم تا به دستورعمل انتخابات شامل اعلام یک چارچوب زمانی مشخص برای انتخابات ۲۰۲۴ پایبند بمانند.

طبق گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت «واشنگتن به شدت نگران دستگیری و بازداشت‌های اخیر دستکم ۳۳ ونزوئلایی شامل اعضای اپوزیسیون دموکراتیک، جامعه بین‌الملل، اعضای سابق ارتش و خبرنگاران است».

روز دوشنبه «طارق ویلیام صعب» دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور اقداماتی را که برای انجام پنج حمله تروریستی و توطئه بود، خنثی و ۲۷ نفر را در ارتباط با این اقدامات دستگیر کرده‌اند.

گمان می‌رود بازداشتی‌ها پرسنل ارتش ونزوئلا را استخدام کرده و قصد داشتند با همکاری مقام‌های آمریکایی، مادورو، «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع و «فردی برنال» فرماندار «تاچیر» را ترور کنند.

میلر مدعی شده دستگیری بدون روند قانونی برخلاف دستورالعمل انتخاباتی اکتبر ۲۰۲۳ امضا شده بین «پلتفرم واحد» و نمایندگان دولت مادورو است.

پادرینو به غول نفتی آمریکا «اکسون موبیل» بابت آماده سازی ترورهای خنثی شده علیه مادورو با هدف بهره برداری از این منابع عظیم نفتی در منطقه مورد مناقشه «اسکیبو» مظنون است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha