• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110402891
  • منبع : نمایندگی گلستان

مدیر مرکز تولید محتوا جهاد دانشگاهی گلستان عنوان کرد:

هنر «تولید محتوا» شمشیری دولبه/ لزوم توجه به محتویات فاخر

هنر «تولید محتوا» شمشیری دولبه/ لزوم توجه به محتویات فاخر

ایسنا/گلستان مدیر مرکز تولید محتوا جهاد دانشگاهی استان گلستان تولید محتوای فرهنگی را جبهه مهم مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و عنوان کرد: هنر تولید محتوا همانند شمشیری دولبه بوده که به هنگام استفاده از آن باید دقت بسیاری کرد.

یونس برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، محتوای فرهنگی را دارای ابعاد گسترده‌ای برشمرد و اظهار کرد: محتوا می‌تواند یک متن، عکس، فیلم، موسیقی و حتی گاهی مفاهیم اثرگذاری باشد که می شود در رابطه با آن گفت‌وگو کرد.

وی پروسه تولید محتوای فرهنگی را امری طولانی و مهم برای جامعه قلمداد کرد و ادامه داد: در این راستا هدف‌گذاری و مسیریابی و رعایت اصول از اولویت‌ها هستند که باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر مرکز تولید محتوا جهاد دانشگاهی استان گلستان مهمترین و نخستین گام در حوزه تولید محتوای فرهنگی را تحلیل و بررسی درست همراه با کارشناسی عنوان کرد و افزود: قدم نخست بررسی همه جانبه و ابعادی محصولی است که در پایان کار ارائه خواهد شد و سپس پیاده‌سازی باید صورت بگیرد.

وی نیاز حال حاضر ایران را تربیت تیم‌های تخصصی تولید محتوا در راستا آسیب‌شناسی عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه در حال حاضر تأثیر زیادی از فرهنگ جوامع غربی گرفته است؛ باید به این توجه داشت که در بعضی موارد فرهنگ غرب تنها در ظاهر زیبا نمایان گشته اما در پس آن معنی و مفهومی مخرب قرار گرفته است.

هنر «تولید محتوا» شمشیری دولبه/ لزوم توجه به محتویات فاخر

برخوردار عرصه تولید محتوای فرهنگی را شمشیر دولبه‌ای برشمرد و توضیح داد: اگر در این حوزه کنترل و تحلیل خوب و صحیح وجود نداشته باشد امکان سوءاستفاده از محتوای تولید شده بر علیه خودمان و آن اثر فاخر فراهم می شود.

وی با تأکید بر اینکه تولید محتوا تنها منحصر به جلوه‌های بصری نیست، اذعان کرد: تولید محتوایی اثرگذار است که فراسوی جلوه‌های بصری را در نظر بگیرد و دارای مفهومی عمیق و پیامی الهام بخش باشد.

مدیر مرکز تولید محتوا نگاره ساز جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه جامعه ایران در جنگ نرم به سر می‌برد، توضیح داد: مسئولین باید توجه ویژه‌تری به عرصه تولید محتوای فرهنگی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha