• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402110402915
  • خبرنگار : 71560

بررسی بودجه ۱۴۰۳

اختصاص منابعی برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

اختصاص منابعی برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را به منظور افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، بندالحاقی ۲ تبصره ۸ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، کلیه منابع حاصله جهت اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان به معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اختصاص می یابد به نحوی که معادل ۵۰ درصد آن صرف افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی شود. تا زمان تصویب فهرست کالاهای مشمول این بند، فهرست تصویب نامه هیات وزیران موضوع بند ص تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنای اجرای این بند می باشد. سازمان برنامه و بودجه مکلف است تخصیص ردیف های هزینه ای این بند را هر ماه به صورت یک دوازدهم صادر کند. دبیرخانه شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان موظف است گزارش عملکردی این بند را هر شش ماه یکبار در اختیار در مجلس شورای اسلامی قرار دهد. این بند نافی مفاد تبصره ۴ ماده ۸ قانون مالیات بر ارزش افزود، بند الف ماده ۳ قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب سال ۱۳۸۹ نمی باشد.

همچنین نمایندگان بند ح تبصره ۶ لایحه را به شرح زیر به تصویب رساندندد؛

کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریهها و شرکتهای دولتی مکلفند ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل گروه پزشکی که بهموجب دریافت وجه صورتحسابهای ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت میشود، به‌عنوان مالیات علی الحساب کسر و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. مالیات علی الحساب این بند شامل کلیه پرداختهایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر میشود، نخواهد بود. حکم ماده (۱۹۹) قانون مالیاتهای مستقیم در این بند جاری است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است فهرست کلیه مراکز موضوع این بند را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha