• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402110402990
  • خبرنگار : 50532

بارش برف در گردنه حیران آستارا / راهداران آماده باش هستند

بارش برف در گردنه حیران آستارا / راهداران آماده باش هستند

ایسنا/گیلان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا گفت: با توجه به بارش برف در ارتفاعات، مناطق حیران و کوهستانی این شهرستان، نیروهای راهداری به منظور تامین امنیت جاده ای در آماده باش کامل هستند.

غلامرضا بابایی امروز، ۴ بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ۳۰ راهدار مجهز به ۱۶ دستگاه سبک و سنگین اعم از لودر، گریدر، کامیون برفروب و نمک پاش در مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان در حالت آماده باش هستند اظهار کرد: تمام مسیرهای اصلی و روستایی باز است و تردد در آنها ادامه دارد اما مسافرانی که قصد سفر به مناطق کوهستانی آستارا را دارند، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

بارش برف در گردنه حیران آستارا / راهداران آماده باش هستند

وی با اشاره به اینکه دو اکیپ راهداری در آستارا، طرح زمستانی را در محورهای مواصلاتی این شهرستان مرزی از جمله گردنه کوهستانی حیران به صورت شبانه روزی اجرا می کنند افزود: با توجه به برودت هوا و نامساعد شدن شرایط جوی، طرح زمستانی راهداری آستارا با هدف خدمات دهی مطلوب به شهروندان و مسافران تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت تا ایمنی راهها و محورهای مواصلاتی شهرستان گردشگرپذیر آستارا فراهم شود.

بابایی گفت: گردنه کوهستانی حیران و محور اردبیل به آستارا و بالعکس از محورهای حادثه خیز محسوب می شود و در همین رابطه کامیون های برفروب، کامیون های نمک پاش، گریدر، لودر، بولدوزر همچنین خودروهای سبک در راهدارخانه بهارستان مستقر هستند و برای بازگشایی جاده ها در روزهای یخبندان و برفی، به میزان کافی نمک و ماسه در راهداخانه بهارستان واقع در محور ارتباطی آستارا به اردبیل و مسیر گردنه کوهستانی حیران ذخیره شده است.

بارش برف در گردنه حیران آستارا / راهداران آماده باش هستند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا با اشاره به اینکه نیروهای راهداری شهرستان آستارا در دو منطقه پلیس راه محور آستارا به تالش و همچنین راهدارخانه بهارستان مستقر هستند اظهار کرد: وظیفه نگهداری مسیرهای جاده‌ای آستارا از قره سو تا آق‌چای بر عهده اداره راهداری شهرستان آستارا بوده و در مجموع مسیرهای اصلی و روستایی در شرایط عادی، برفی و بحرانی کنترل می‌شود تا همه مسیرها همیشه باز و رفت و آمد در جریان باشد.

وی گفت: ۱۶۰ راه روستایی شهرستان آستارا کنترل می شود و در بحث برف اولویت بازگشایی راه های اصلی می باشد و سپس با برنامه ریزی راههای روستایی مسدود شده بازگشایی خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha