• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110403002
  • خبرنگار : 71588

وزیرخارجه اردن: تحت هیچ شرایطی کوچاندن فلسطینیان را نمی‌پذیریم

وزیرخارجه اردن: تحت هیچ شرایطی کوچاندن فلسطینیان را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه اردن تاکید کرد هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به مثابه جنایت جنگی و نکبتی جدید است که نمی‌توان تحت هیچ شرایطی آن را پذیرفت.

به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: «موضع ما در قبال تلاش‌ها برای کوچاندن فلسطینیان چه به خارج از سرزمینشان چه در داخل آن واضح است و با آن مقابله خواهیم کرد و آن را جنایت جنگی و نکبت دیگری می‌دانیم که هرگز آن را نخواهیم پذیرفت.»

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، وزیر خارجه اردن از جامعه جهانی خواست تا مخالفت خود را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان آشکارا اعلام کند.

الصفدی تاکید کرد که کوچاندن فلسطینیان به مثابه جنایت جنگی است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را پذیرفت.

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر اولویت باید توقف تجاوزات علیه غزه و کشتار باشد و هر رویکردی در قبال غزه باید فراگیر و شامل کرانه باختری و قدس اشغالی باشد و هدف آن راه حلی فراگیر باشد که منتهی به تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس اشغالی در مرزهای ۱۹۶۷ شود.»

وزیر خارجه اردن همچنین تصریح کرد: «هرگونه رویکرد جزئی در قبال غزه که جدا از مسأله جامع فلسطین یعنی کرانه باختری و قدس اشغالی باشد و یا هر رویکردی که صرفاً امنیتی باشد محکوم به شکست است.»

وی در پایان گفت: «آنچه که ما می‌خواهیم در حال حاضر پایان یافتن فاجعه انسانی است و پس از آن همه ما تلاش خواهیم کرد و آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا نقش کلیدی در دستیابی به برنامه‌ای برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر ایفا می‌کنند.»

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح «افسانه‌ای» رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha