• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402110403036
  • خبرنگار : 50214

مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در استان یزد برگزار شد

مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در استان یزد برگزار شد

ایسنا/یزد مانور تمرینی_ آموزشی وزارت نیرو با رویکرد سیل فرضی در تأسیسات زیربنایی صنعت آب و برق استان یزد با حضور مسئولان وزارت نیرو، مدیران صنعت آب و برق یزد و کلیه گروه‌های عملیاتی یاری‌جو و یاری‌رسان در منطقه چرخاب اشکذر در این استان برگزار شد.

این مانور آموزشی تمرینی که امروز چهارشنبه با رمز «علی ابن ابی طالب» و آغاز اعزام گروههای عملیاتی به مناطق بحران آغاز شد، صنعت آب و برق استان یزد به عنوان یاری جو و صنعت آب و برق استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به عنوان استان های یاری رسان حضور داشتند.

«حسن علی اکبریان» رئیس کمیته اطلاع رسانی مانور در این رابطه تصریح کرد: آسیب پذیری سامانه ها، تأسیسات، فرایندها و زیرساخت های مرتبط با آن ها در شرکت های تابعه وزارت نیرو و نیز پتانسیل بالقوه تهدیدات طبیعی، صنعتی و انسان ساخت، بزرگ ترین چالش ها و موانع پیش روی فعالیت شرکت های تابعه وزارت نیرو می باشند.

وی افزود: تجارب حاصل از تأمین آب وبرق و عملکرد سازمان ها در زمان وقوع حوادث باعث افزایش روزافزون اهمیت برنامه ریزی پیشگیرانه و تمرین وظایف محوله در شرایط اضطراری برای بهنگام سازی ظرفیت های مدیریت بحران وپدافند غیر عامل و افزایش توان آمادگی و مقابله گردیده است.

مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در استان یزد برگزار شد

اکبریان در ادامه اظهار کرد: در این راستا، برنامه ریزی آموزشی و بهره گیری از فعالیت های کارشناسی در قالب برگزاری مانورهای دورمیزی و عملیاتی به منظور شبیه سازی حوادث و تمرین اقدامات متناسب با شرایط حادثه، ارتقای توان پاسخگویی و هوشمندی کلیه واحدهای اقدام کننده برای استمرار ارائه خدمات آب و برق را در پی خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: بر این اساس شرکت های تابعه وزارت نیرو ضمن تبیین تهدیدات متصور، سازه ها، تأسیسات و فرایندهای حائز اهمیت تحت پوشش و برآورد میزان آسیب پذیری آن ها، نسبت به تهیه سناریو، تدوین شرح وظایف کارکنان و اجرای مانورِ متناسب با محیط عملیاتی مربوطه به صورت دوره های منظم به منظور بهسازی و تقویت ظرفیتهای مدیریتی و عملیاتی شرایط اضطرار، اقدام می‌کنند.

مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در استان یزد برگزار شد

گفتنی است؛ در این مانور برای بخشهای مختلف و دستگاههای متبوع سناریودهایی تعریف شده است به عنوان نمونه در سناریوی طراحی شده برای شرکت آب منطقهای یزد، پس از بارندگی‌های فراوان طی دیروز در قسمتهایی از شهرستان تفت و جاری شدن سیل در مناطق کوهستانی، به رودخانه مرکزی شهر تفت وارد و پس خارج شدن از شهر تفت وارد مسیر سیل‌رو شده و با شدت زیاد از منطقه چرخاب یزد عبور کرده ولی شدت سیل در منطقه چرخاب به حدی زیاد بوده که باعث خرابی خاکریز روی لوله و آسیب رساندن به خط اصلی جمع آوری و انتقال آب چاههای چرخاب و همچنین آب‌بردگی مسیر دسترسی خطوط انتقال شبکه چرخاب و آسیب به یک باب اتاقک چاه و تاسیسات سرچاهی، پست فوق توزیع چرخاب و شبکه برق چاه های آب منطقه چرخاب شده است.

در این مانور «محمد عزیزی» رئیس گروه HSE و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، «محمدعلی ملک زاده» مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد، «روح‌الله ردائی» فرماندار شهرستان اشکذر، مدیران صنعت آب و برق استان یزد و کلیه گروه‌های عملیاتی یاری‌جو و یاری‌رسان حضور داشتند.

مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در استان یزد برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha