• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110403145
  • خبرنگار : 50035

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان:

نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی همدان دهه فجر راه‌اندازی می‌شود

نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی همدان دهه فجر راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/همدان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اعلام اینکه پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را نباید زمین بگذاریم، گفت: در ایام دهه فجر نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی «سو» رونمایی و راه‌اندازی خواهد شد.

میثم صابریون چهارشنبه ۴ بهمن در نخستین آیین تجلیل از فعالان و کنشگران امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ترغیب و تشویق است، اظهار کرد: آیین تجلیل با این رویکرد برگزار می‌شود و از هشت قشر مختلف که در زمینه احیای این فریضه مهم نقش‌آفرینی کردند، تجلیل صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی بر سه محور مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم تعریف شده که برگرفته از آیه ۷۱ سوره توبه است، افزود: یکی از وظایفی که بر عهده ستاد گذاشته شده بسترسازی، تسهیلگری، پشتیبانی و حمایت از آمران به معروف و کنشگران این عرصه است که اقدامات خود را ذیل کارگروه‌های تخصصی در طول سال دنبال می‌کنند.

صابریون بیان کرد: در حوزه مصوبات شورای عالی فرهنگی تعیین شاخص‌های عفاف و حجاب ابلاغ و آموزش و نظارت از وظایف ستاد معرفی شده که این مهم در سال ۱۴۰۱ و سال‌جاری به همت کنشگران انجام و در حوزه مردمی نتایج حاصله به مدیر ارشد استان ارائه شد.

وی مطرح کرد: در تشکل‌ها و سازمان‌های دولتی لازم است آموزش‌هایی ارائه شود تا این فریضه عالمانه و مدبرانه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مورد اقدام قرار گیرد به طوریکه این آموزش‌ها در شش سطح توسط مربیان ستاد و با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه در حال انجام است و فاز بعدی این آموزش‌ها در سطح مساجد انجام خواهد شد. 

صابریون تصریح کرد: میدان‌داران عرصه امر به معروف، نیروهای فراجا به عنوان ضابطان امر به معروف در جامعه هستند و در این زمینه آموزش‌های لازم به صورت مرکز به مرکز در سطح استان انجام گرفته است و در حوزه دستگاه‌های اجرایی نیز مطالبه‌گری فعال شده و راهکاری به جز مطالبه‌گری هم نمی‌توان داشت.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر نرم‌افزار مطالبه‌گری مردمی «سو» در استان رونمایی و راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر امروز اقامه امر به معروف و نهی از منکری در جامعه صورت می‌گیرد لازم است از این فعالان و کنشگران حمایت شود که ستاد این رسالت را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان از سرود «لبخند خدا» با محوریت عفاف و حجاب کاری از گروه سرود انوارالمهدی(عج) رونمایی شد در ضمن از ۳۰۰ نفر از فعالان و کنشگران امر به معروف و نهی از منکر استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha