• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402110403148
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

نگاه فرابخشی باید جایگزین نگاه‌های بخشی شود

نگاه فرابخشی باید جایگزین نگاه‌های بخشی شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان معتقد است: اگر شاخص‌های بالادستی درست شوند، بسیاری از مسائل کشور رفع خواهد شد.

محسن افشارچی امروز (چهارشنبه، چهارم بهمن ماه) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید شاخص‌ بهینه‌سازی بالادستی را مد نظر قرار دهند و این موضوع ضامن بهره‌وری است، اظهار کرد: اینکه بدانیم کجا و چه مقدار انرژی می‌گذاریم و چه آورده‌ای دارد، مهم است.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می‌دهد که کجا متمرکز شویم، ادامه داد: در برخی موارد با تغییرات کوچک، اتفاق‌های بزرگی رخ می‌دهد و حتی نیاز به اعتبار و بودجه نیست، باید پذیرفت فقط با اصلاح یا تغییر یکسری فرآیندها و بندها مشکل حل می‌شود.  

استاندار زنجان با یادآوری اینکه ساختار اداری شکل‌گرفته در کشور بر مبنای نفت بوده است، گفت: در ۲ سال گذشته در حوزه بهره‌وری کشاورزی اتفاق‌های خوبی افتاده است و بیشتر دیم‌زارها زیر کشت رفته‌اند و دلیل آن تنظیم شاخص‌ها یعنی قیمت گندم بود. برای افزایش ارزش‌ افزوده در این حوزه، کشاورزی دانش‌بنیان و تولید بذر، مواردی است که می‌توان برای آن‌ها انرژی صرف کرد.

وی با بیان اینکه نفت بسیاری از ناکارآمدی‌های مدیریتی را می‌پوشاند و یکی از دلایل اصلی گذار از این وضعیت در دولت سیزدهم اتکا به منابع جایگزین از جمله رشد بهره‌وری به جای منابع نفتی است، اظهار کرد: کشورهایی که GDP بالایی دارند دانش را تولید و صادر می‌کنند.

افشارچی با تاکید بر اینکه باید سهم‌مان در تولید ثروت به اندازه جمعیت باشد، گفت: بین دستگاه‌های اجرایی تسهیل‌کننده رشد بهره‌وری در استان تعامل برقرار است و در این راستا نگاه فرابخشی باید جایگزین نگاه‌بخشی شود.  
 
نماینده عالی دولت در استان زنجان بیان کرد: مسؤولان در کشور متوجه این موضوع شده‌اند که برای تولید ثروت مسیرهای متفاوتی را باید طی کنیم، یعنی اقتصاد مقاومتی و بدون تکانه در گرو حرکت در مسیرهای جدید تولید ثروت در کشور است.

استاندار زنجان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات و نقش نمایندگان مجلس در بهره‌وری اقتصاد کشور، افزود: هرچه نمایندگان مجلس همگراتر و آشناتر به اعداد و ارقام و اصول مدیریت باشند، شاهد بهره‌وری بیشتر خواهیم بود.

در این جلسه، تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری زنجان، دانشگاه زنجان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سازمان ملی بهره‌وری برای عملیاتی کردن مولفه‌های بهبود بهره‌وری در استان زنجان امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha