• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402110403178
  • خبرنگار : 50184

جشنواره علمی شهید چمران در کرمانشاه برگزار شد

جشنواره علمی شهید چمران در کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه جشنواره علمی شهید چمران در کرمانشاه برگزار و از برگزیدگان مرحله استانی آن تجلیل شد.

دکتر نامدار یوسفوند رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه، امروز(چهارم بهمن) در این مراسم، با بیان اینکه از چندماه پیش مقدمات برگزاری این جشنواره در استان فراهم شد، اظهار کرد: جشنواره شهید چمران، جشنواره‌ای کشوری است که متولی برگزاری آن سازمان بسیج اساتید می باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در محورهای مختلفی برگزار می شود، عنوان کرد: مقاله، کتاب، جهادگران تبیین، کسب و کار نوآور و دانش بنیان، کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، راهیان علم، فناوری و پیشرفت و... از جمله محورهای این جشنواره است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه های استان گفت: حدود ۳۰۰ اثر از اساتید دانشگاه های استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت شش اثر از چهار نفر از اساتید انتخاب شد.

وی بر لزوم معرفی هرچه بیشتر این جشنواره در استان تاکید کرد و افزود: امیداوریم با معرفی درست جشنواره برای سال آینده شاهد حضور بیشتر اساتید دانشگاهی در آن باشیم.

یوسفوند در ادامه عنوان کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری شهید چمران را به عنوان استاد بسیجی طراز انقلاب اسلامی معرفی می کنند، ما نیز بدنبال این هستیم که اساتید بسیجی با الگوگیری از این شخصیت والا، در این مسیر قدم بردارند.

وی تصریح کرد: شهید چمران شخصیتی بود که در طول حیات خود مدام برای دفاع از حق و حقیقت و کسب علم در حال هجرت بود و آخرین هجرت ایشان هم از مقام تا میدان خون و شهادت و از خود تا به خدا بود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه های استان ادامه داد: شهید چمران کسی بود که در بهترین دانشگاه های دنیا کرسی داشت، اما آن را برای دفاع از مظلومین فلسطین و لبنان رها کرد. در ایران وزیر دفاع بود، اما به میدان مبارزه رفت و این نشانه های یک استاد طراز انقلاب اسلامی است، کسی که باید الگویی برای اساتید ما باشد.

جشنواره علمی شهید چمران در کرمانشاه برگزار شد

وقایع فلسطین تکرار صحنه‌های کربلا است

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به محاصره مردم غزه، افزود: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که جنایتی عجیب در حال رخ دادن است و همه ساکت مانده اند و حتی سران کشورهای عرب هم در ازاء دستیابی به توان هسته ای در حال معامله برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستند و این درحالیست که شریان های حیاتی این رژیم از همین کشورهای عربی و اسلامی می گذرد و می توانند با بستن آن به فلسطین کمک کنند.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین بیش از ۱۰۰ روز است مقاومت می کنند، گفت: آنها در محاصره شدید هستند، به آب و مواد غذایی دسترسی ندارند و خبرنگاران را هم برای اینکه مظلومیت آنها را انعکاس ندهند، به راحتی شهید می کنند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه های استان تاکید کرد: امروز وقایع فلسطین تکرار همان صحنه های کربلاست و حتی در جایی برای اینکه پیام مظلومیت آنها به گوش مردم دنیا نرسد، ۱۲۰ خبرنگار را تاکنون به شهادت رسانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در میدان جهاد، شهادت و علم و عمل دارای حسنات بالا و غیرقابل توصیفی هستند.

وی قیام کردن برای نماز، پرداخت زکات و اطعام فقرا و... را از دیگر ویژگی های امیرالمومنین علی(ع) عنوان کرد که مورد توجه خداوند در قرآن کریم واقع شده است.

در این مراسم، محمد ابراهیم مالمیر، طیبه زارعی، فاطمه بشی پور و فریبرز یوسفوند از اساتید دانشگاه های استان به عنوان برگزیدگان دومین جشنواره علمی شهید چمران معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha